عایق رطوبتی پلیمری و کاربرد آن

چرا عایق بندی خود را با عایق رطوبتی پلیمری انجام دهیم؟ در این مقاله به بررسی برخی مزایای عایق بندی رطوبتی نسل جدید پلیمری می پردازیم.

عایق کاری استخر

استفاده از عایق رطوبتی پلیمری، علاوه بر آب بندی استخر، از اثر فشار منفی آب نیز جلوگیری می کند. استخرهای بتنی که در زمین حفر میشوند، با نفوذ آب باران به سطح زیرین، توسط بتن جذب می شود فشار منفی آب دریافت می کنند. بنابراین عایق مایع نه تنها از نشت آب داخل استخر جلوگیری می کند بلکه از ورود آب از سطح زمین نیز جلوگیری می کند. در برخی پروژه های بین المللی، با استفاده از  سیستم عایق بندی زطوبتی پلیمری، استخر های مخصوص برای شناگران المپیک میسازند.

سرویس بهداشتی آشپزخانه

اکثر مشتریان اتاق های مرطوب خود یا کل حمام را با غشای مایع ضد آب می کنند. نسبت به نحوه ساخت سطح دوش، اعم از کاشی های قدیمی، تخته سیمان یا چوب معمولی، عایق رطوبتی مایع سطح انعطاف پذیر و پایداری که مورد نیاز آب بندی حمام آشپزخانه و سرویس بهداشتی لازم است، ایجاد می کند.

Wooden surfaces

بسترهای چوبی مانند MDF، درصورتی که دارای روکش نباشند، توسط عایق رطوبتی پلیمری به راحتی عایق بندی شده و خاصیت انعطاف بیشتری به خود می گیرند. به دلیل پوشش دهی مناسب محل اتصال کف و دیواره، انتخاب اکثریت مردم، عایق بندی پلیمری است.

سطوح آسیب‌دیده

سطوح دارای ترک خوردگی، درز و شکاف که نیاز به بازسازی دارند و برای ایجاد زیبایی در سطح کاشی های قدیمی و نوسازی آن ها، استفاده از عایق رطوبتی پلیمری، ایده آل ترین انتخاب است و زیبایی بخش محیط و مقرون‌بصرفه است و نیاز به هزینه های اضافی از جمله برداشت کامل زیرساخت اجرا شده ی قبلی را ندارد.

صرفه جویی در زمان و هزینه ی کلی پروژه

عایق کاری آسان و بدون صرف زمان اضافی از ویژگی های استفاده از عایق های رطوبتی پلیمری میباشد.

کلام آخر

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه‌ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق‌سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

مقالات مرتبط:

مقدمه ای بر انواع عایق رطوبتی

نحوه اجرای عایق رطوبتی نوین