آموزش ساخت زیر لیوانی با رزین

در این مقاله میخواهیم به  آموزش ساخت زیر لیوانی با رزین (زیرلیوانی مرمری) بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

لوازم مورد استفاده برای ساخت این زیر لیوانی های مرمری:

اپوکسی و هاردنر
زیر لیوانی چوب گردو
پیگمنت های مات و رنگ های شفاف
ظروف پلاستیکی جهت مخلوط کردن اپ۱وکسی و چوب همزن
دستکش و عینک محافظ

مراحل ساخت:

برای آماده شدن برای ساخت زیر لیوانی با رزین، فضای کاری خود را به طور کامل با نایلون یا سفره یکبار مصرف بپوشانید تا از ریختن اپوکسی روی میزکار  جلوگیری کنید. همچنین مطمئن شوید که در یک اتاق با تهویه مناسب کار کنید و از اقدامات احتیاطی مناسب مانند دستکش و محافظ چشم استفاده کنید.
پس از آماده سازی رزین، آن را در ظروف کوچکتر بریزید. در اینجا رزین را به ۷ قسمت تقسیم شد. به هر فنجان رزین ۱ قطره پیگمنت اضافه کنید. شما می توانید رنگ ها را با هم مخلوط کنید، بنابراین من یک قطره کوچک سفید و یک قطره کوچک رنگ به برخی فنجان ها اضافه کردم، یا فقط یک رنگ را در ظرف بریزید.

سپس:

از اضافه کردن مقدار اضافی پیگمنتت خودداری کنید. زیرا این کار بر زمان پخت کامل سطح کار تاثیر منفی دارد. در نظر داشته باشید که پس از اضافه کردن هر ماده ای به رزین، آن را به خوبی بهم بزنید تا به خوبی در آن حل گردد.

بعد، زیر لیوانی های چوبی خود را روی ظروف قدیمی یا یکبار مصرف قرار دهید تا از روی سطح کار بلند شوند (در اینجا از لیوان های پلاستیکی قدیمی استفاده شد) و هر رنگ رزین را روی ظروف بریزید.
رنگ ها با هم اجرا می شوند و از لبه زیر لیوانی شما می چکند. تا زمانی که از همه رنگ های خود استفاده نکنید، به اضافه کردن ادامه دهید.

هر زیر لیوانی را بردارید و کمی آن را به جلو و عقب بچرخانید تا رنگ‌ها با هم ترکیب شوند و به ظاهر مرمری دست پیدا کنند. شما می توانید با کشیدن یک چوب همزن از یک طرف به سمت دیگر به آنها کمک کنید.

از یک مشعل کوچک آشپزخانه، یا فندک استفاده کرده و به آرامی روی آنها موج ایجاد کنید و حباب های ایجاد شده در حین کار را که به سطح می آیند را از بین ببرید. بعد از حدود ۲۰ دقیقه، هر قطره ای که در قسمت پایین زیر لیوانی ایجاد شده است را با یک چوب همزن پاک کنید. اجازه دهید تا ر زین خشک شوند.

قبل از استفاده از کار رزینی خود، حداقل ۲۴ ساعت زملن برای خشک شدن آن لازم است.

زیرلیوانی زیبای شما آماده‌است!

این یک جلوه مرمری فوق العاده است که نمی توانید آن را با رنگ تکرار کنید. روکش براق نیز زیبا است و نیازی به آب بندی آن ندارد.

کلام آخر

آموزشگاه پیشگامان کارآفرین، وابسته به سازمان فنی و حرفه ایی کشور، در زمره ی آموزشگاه های پیشرو در زمینه  توانمند سازی و خوداشتغالی جوانان عزیز می باشد. راه اندازی کسب و کاری به روز و بدون نیاز به سرمایه کلان، اعطای گواهی سازمان فنی حرفه ای پس از شرکت در دوره ها و آموزش کاملا عملی و کارگاهی از مزایای شرکت در این دوره ها می باشد.
برای آشنایی با دوره های کار با رزین می توانید با ما در ارتباط باشید.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۶۴۰۸۴۰۳۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸

مقالات مرتبط

ساخت گوشواره ورقه طلای رزینی

نکات ضروری انتخاب قالب رزین اپوکسی

آموزش تکنیک هنر ژئود با رزین اپوکسی

بررسی حساسیت زایی رزین اپوکسی

آموزش ساخت میز چوبی رزینی