چسب اپوکسی ترمیم فلزات در سطوح مرطوب و زیر آب

چسب اپوکسی ترمیم کننده در آب – EP61 یک ترکیب خمیر اپوکسی برای استفاده عمومی است که آن را می توان در زیر آب اعمال کرد و نیاز به تخلیه آب قبل از تعمیر را از بین می برد. این محصول منحصربفرد یک چسب اپوکسی دو جزئی برای تعمیر و بازسازی است که حالت ارتجاعی دارد و از یک رزین اپوکسی و یک سخت کننده (هاردنر) تشکیل شده است.

هنگامی که رزین و هاردنر در مقدار مناسب مخلوط می‌شوند، دوجز واکنش می‌دهند و یک پیوند با استحکام بالا ایجاد می‌کنند که در عرض چند ساعت خشک و در 24 ساعت کاملاً پخت می‌شود. چسب ماناپوکسی EP61 ایده آل برای تعمیر لوله های پی وی سی، مس، برنج و سطوح گالوانیزه می باشد. چسب های اپوکسی ترمیم کننده در آب – EP61 به فلز، بتن، شیشه، فایبرگلاس، سرامیک، چوب و برخی از پلاستیک های سفت و سخت قابلیت چسبندگی داشته و به رنگ های سفید و سبز موجود می باشد. این چسب بعدها دچار جمع شدگی(شرینگ) نمی‌شود و در برابر آب، انواع حلال و ضربات شدید مقاوم است.

مزایای چسب ماناپوکسی

-چسب ماناپوکسی EP61را می توان در زیر آب اعمال کرد. این چسب ایده آل برای انجام پروژه هایی است که به استحکام و چسبندگی بالایی در سطوح غوطه ور در آب نیاز دارند.
-استفاده از چسب ماناپوکسی سریع و آسان است و فرمول منحصر به فرد چسب طوری می باشد که در عرض چند ساعت مخلوط مواد خشک و در 24 ساعت به طور کامل خشک می شود.
_چسب ماناپوکسی ضد آب بوده و بعد از خشک شدن جمع نمی شود و در برابر آب، حلال ها و ضربه های شدید بسیار مقاوم است و به راحتی قابلیت سمباده کاری دارد.
_این چسب قابلیت استفاده برای ترمیم لوله‌های پی وی سی، مس، برنج و گالوانیزه و اتصالات به فلز، بتن، شیشه، فایبرگلاس، سرامیک، چوب و برخی از پلاستیک‌های سخت دارد.

آیا استفاده از چسب اپوکسی ایمن است؟

چسب اپوکسی به طور کلی پس از خشک شدن کامل در آب بی خطر است. هنگامی که اپوکسی سخت می شود، در برابر آب مقاوم بوده و می تواند در کاربردهای مختلف مرتبط با آب مانند تعمیر قایق، آب بندی آکواریوم و ساخت و ساز در زیر آب مورد استفاده قرار گیرد.

آیا چسب اپوکسی 100% ضد آب است؟
یکی از بهترین ویژگی های انواع چسب های ماناپوکسی این است که تقریباً 100٪ ضد آب هستند. آب به سادگی نمی تواند از یک لایه سالم پوشش داده شده با اپوکسی بر روی سطح بتن، بلوک، چوب و غیره عبور کند. چسب اپوکسی همچنین پیوندی باورنکردنی با بتن، سیمان، چوب و بسیاری از مصالح ساختمانی ایجاد می کند.

آیا چسب اپوکسی در آب حل می شود؟
چسب اپوکسی ذاتاً در آب بسیار نامحلول هستند. به منظور استفاده در یک محیط آبی، رزین اپوکسی باید با کمک یک سورفکتانت به ذرات کلوئیدی، در اندازه های حدود 100 تا چند هزار نانومتر پراکنده شود.

آیا چسب اپوکسی در زیر آب قابلیت استفاده دارد؟
بله، چسب اپوکسی ترمیم کننده در آب – EP61 به گونه ای فرموله شده است که در زیر آب به طور کامل عمل می کند.
این چسب کاملا به سطوح مرطوب می چسبد ، اپوکسی زمانی که روی سطح مرطوب اعمال شود، خشک می شود. برای کسب نتایج مطلوبتر بهتر است درابتدا، سطوح سمباده کاری و سابیده شوند.

منبع مقاله: https://www.loctiteproducts.com/