پنج راه برای ساده کردن کاربرد عایق رطوبتی

عایق بندی آب یک مرحله حیاتی در ساخت و ساز ساختمان است، اما چه کاری می توانید انجام دهید تا این روند سریع و روان پیش برود؟چگونه میتوان ساده کردن کاربرد عایق رطوبتی را تسریع کرد؟

پنج راه برای ساده کردن کاربرد عایق رطوبتی

عایق بندی آب یک مرحله حیاتی در ساخت و ساز ساختمان است، اما چه کاری می توانید انجام دهید تا این روند سریع و روان پیش برود؟ در اینجا چند نکته سریع برای ساده کردن کاربرد ضد آب وجود دارد:

 

عایق رطوبتی مایع را در نظر بگیرید

بسته به پروژه، انتخاب یک محصول عایق رطوبتی مایع بسیار سریعتر از محصول عایق رطوبتی ورقه ای اجرا می شود. این تفاوت برای پروژه هایی با اشکال هندسی پیچیده و نیاز به دقت بیشتر در عایق بندی، آشکارتر است، زیرا برش و قرار دادن ورق عایق رطوبتی می تواند زمان بیشتری لازم داشته باشد.  مهم ترین مورد در انتخاب عایق رطوبتی مایع، توجه به نح.ه و میزان اجرای آن برای هر قسمت می باشد. به عنوان مثال، برخی از غشاهای ضد آب مایع را می توان در یک لایه اعمال کرد در حالی که برخی دیگر به چندین لایه یا تقویت کننده اضافه نیاز دارند.

استفاده از قیر گونی را حذف کنید

ذوب داغ (یا سیستم‌های آسفالتو قیرگونی) به دلیل نگرانی‌های ایمنی ناشی از وجود شعله‌های باز در محل کار وجود دارد، توصیه می شود که استفاده نشوند. استفاده از محلول‌های عایق مایع که عمدتاً سرد هستند می‌تواند به کاهش تاخیرهای زمانی کمک کند و خطر آتش‌سوزی یا سوختگی در محل کار را کاهش دهد.

 

زمان پخت محصولات مربوطه را بررسی کنید

نه تنها زمان پخت زیرلایه، بلکه زمان پخت عایق رطوبتی که در بالای آن اعمال می شود را بیابید. برای برخی از محصولات، بتن به چندین هفته عمل آوری نیاز دارد تا بتوان غشای ضد آب را روی آن اعمال کرد. انتخاب یک سیستم ضد آب که بتواند به سرعت روی بستر اعمال شود – و به سرعت درمان شود – می تواند به کاهش زمان اضافی برای اتمام پروژه کمک کند. کوتاه شدن زمان پخت همچنین احتمال آسیب به عایق رطوبتی را به دلیل باران یا اختلالات دیگر کاهش می دهد. از جمله شرکت های پیشرو در زمینه عایق بندی رطوبتی مایع که دارای دستورالعمل های اساسی در زمینه مراحل اجرا همراه با فیلم های آموزشی می باشد، مجتمع صنعتی ماندانا پلیمر می باشد. درهنگام خرید این محصول، می توانید برگه های مربوط به دستورالعمل اجرایی و دیتاشیت را دریافت کنید.

محصولات عایق بندی VOC یا کم VOC را انتخاب نکنید

به این ترتیب، لازم نیست نگران مزاحمت همسایگان یا شاکیان مستاجران ساختمان باشید یا با محدودیت‌های احتمالی در ساعات درخواست مواجه شوید. به عنوان مثال، اگر به دلیل بوهای مضر فقط در ساعات تعطیل اجازه استفاده از عایق رطوبتی را دارید، این می تواند پروژه شما را به تاخیر بیاندازد و هزینه های نیروی کار شما را افزایش دهد. این همچنین تأثیرات سلامتی را برای کارگران به حداقل می‌رساند، به خصوص در مواردی که مایع آب بند در داخل خانه اعمال می‌شود.

به تحمل دمای محصول توجه کنید

اکثر سیستم های عایق رطوبتی مایع محدودیت هایی در شرایطی دارند (مانند دمای زیرلایه و دمای محیط) که می توانند تحت آن اعمال شوند. با انتخاب محلولی که تحت طیف وسیعی از شرایط دمایی عملکرد خوبی دارد، به جلوگیری از تاخیر در برنامه کمک کنید. همچنین مراقب آب و هوا نیز باشید، زیرا نمی توانید عایق رطوبتی مایع را روی یک بستر مرطوب یا مرطوب اعمال کنید.

کلام آخر

مجتمع صنعتی مبتکران ماندانا پلیمردارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری ، صنعتی و مسکونی ، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸

 

مقالات مرتبط

عایقکاری بالکن و تراس

انواع عایق رطوبتی مایع

مقایسه عایق های رطوبتی پلیمری با روش های سنتی

عایقکاری و ایزولاسیون دیواره های استخر و ساختمان

آشنایی با انواع مواد ضد آب و مناسب برای عایق بندی

هزینه عایق بندی رطوبتی و مشاهده قیمت های روز بازار