وال مش چیست و چه کاربردی دارد؟

والمش شبکه دیواری تقویت کننده سبک وزن است که برای کاربردهای دیوار خشک و همچنین گچ کاری دیوارها و سقف یا دیوارهای میکروسیمانی و تاسیسات مبلمان ایده آل است. وال مش یکی از روش‌های مهار لرزه‌ای دیوار است که در چند سال اخیر مطرح شده و ضوابط آن نیز در آیین نامه و استانداردهای مرتبط مثل پیوست ششم استاندارد 2800 مطرح شده است.

توری فایبر گلاس استفاده شده در این روش در مقایسه با سایر انواع توری ها ظریف‌تر است، بنابراین می‌توان آن را به عنوان شبکه‌های دیواری میکروسیمانی یا پروژه‌های گچ کاری نصب کرد.

وال مش برای تثبیت سطوح عمودی ناپایدار و همچنین پوشش و کمک به جلوگیری از ترک طراحی شده است. این شبکه منعطف، ساخته شده از رشته های فیبر شیشه ای ویژه است که هنگام قرار گرفتن در پوشش پایه مرطوب، استحکام فوق العاده ای را ارائه می دهد.

مزایا و معایب وال مش: از مزایای وال مش می‌توان به هزینه اجرای کمتر، سرعت اجرای بیشتر، عدم نیاز به وادارهای قائم و تیرک‌های افقی، سازگاری با مصالح دیوار، عدم نیاز به میلگرد بستر و اشاره کرد. اما معایب آن نیز وجود دارد. برای مثال، مش فایبرگلاس وال‌ مش باید از استحکام کششی بالایی برخوردار باشد و مقاومت کششی آن باید مطابق استانداردهای معتبر در آزمایشگاه تست و تایید شود. همچنین پلاستر ویژه وال‌ مش نیز الزامات فنی به خصوصی دارد. این پلاستر باید از مقاومت چسبندگی بالایی برخوردار باشد تا عملکرد مناسب وال‌ مش را تضمین کند. مدیران پروژه‌های ساختمانی باید محصولات وال‌ مش را از معتبرترین تولیدکنندگان این محصول تهیه کنند تا از کیفیت بالای این محصولات مطمئن باشند.

امکانات:

  • سازگاری عالی با اکثر گچ ها، میکروسمنت ها
  • قابل اعتماد ، قوی و مقاومت در برابر پارگی
  • انعطاف پذیر 
  • استفاده آسان و ایمن – فقط ابزارهای ساده (قیچی، چاقوی کاربردی) برای کار با وال مش فایبرگلاس مورد نیاز است.
  • نصب آسان، با تعبیه آن در پوشش پایه مرطوب مخصوصاً برای سطوح بزرگ
  • سبک و حمل و نقل آسان
  • قابل تطبیق با سطوح ناهموار

وال مش را می توان در صنایع زیر استفاده کرد:

  • ساخت و ساز
  • سقف سازی
  • پیمانکاران کف سازی
  • نصاب گچ کاری
  • نصب کننده های میکروسمنت

وال مش عمدتاً از فولاد ضد زنگ 316 ساخته شده است تا حداکثر دوام و طول عمر را ارائه دهد. با این حال، وال مش فولاد ضد زنگ را می توان رنگ کرد .

چرا وال مش؟

وال مش عایق دیواری می تواند به خوبی روی عایق صدا عمل کند. با ساختار مناسب، وزن سبک و ضد تنش بودن وال مش که برای مقاومت در برابر زلزله مفید است.

چرا از وال مش برای طراحی دیوار استفاده کنیم؟

ویژگی های منحصر به فرد وال مش مزایای متعددی را ارائه می دهد که معماران می توانند هنگام طراحی دیوارهای داخلی از آنها استفاده کنند. برای این منظور، زیبایی شناسی، حفاظت از تجهیزات، تهویه، آکوستیک پیشرفته و مقاومت در برابر آتش به عنوان قابل توجه ترین مزایایی است که باید در نظر گرفته شود.

علاوه بر این، مش های معماری را می توان به راحتی خم کرد تا شکل هر گونه انحنای دیوارهای اتاق را به خود بگیرد. این امکان ایجاد حس حرکت و جهت را برای کمک به جریان ترافیک فراهم می کند.

حفاظت از تجهیزات:

ساختار فولادی ضد زنگ وال مش همچنین به آن اجازه می دهد تا حفاظت کافی را برای سیستم های فنی مختلف مانند سیستم های روشنایی و تهویه مطبوع ارائه دهد. اما از آنجایی که این محصول نیز یک محصول باز در نظر گرفته می شود، این ویژگی های محافظتی مانع عملکرد این سیستم های فنی نمی شود.

تهویه:

برخی از پروژه ها به سطح خاصی از تهویه نیاز دارند تا با قوانین و مقررات ساختمانی مختلف مطابقت داشته باشند. وال مش به راحتی می تواند این الزامات را برآورده کند زیرا درصد فضای باز هر وال مش را می توان برای جریان هوای کافی تنظیم کرد.مهم است بدانید که وقتی در یک سیستم قاب قرار می‌گیرد، وال مش به تنش کشیده می‌شود و خود قاب بار کشش را تحمل می‌کند.

با این حال، هنگامی که به عنوان پانل های تمام ارتفاع اجرا می شود، وال مش با استفاده از پروفیل کشش صاف و سیستمی که در نماهای خارجی دیده می شود، کشش می یابد. این مستلزم آن است که دیوار زیرسازی مناسبی داشته باشد تا سیستم مشبک به یکپارچگی دیوار و سایر عناصر ساختمان آسیب نرساند.

 

مقاوم در برابر آتش:

ترکیب فولاد ضد زنگ وال مش به آن اجازه می دهد تا دستورالعمل های ایمنی در برابر آتش را رعایت کند زیرا غیر قابل اشتعال است.

وال مش چگونه بر هزینه های طراحی دیوار تأثیر می گذارد؟

وقتی صحبت از هزینه وال مش می شود، چندین عنصر از مش وجود دارد که میزان هزینه شما را کنترل می کند. عواملی مانند نوع وال مش، ساخت، مقدار پانل، دیافراگم و وزن به هزینه کلی یک سیستم وال مش کمک می کند.

خرید وال مش:دربیشتر مراکز فروش لوازم ساختمانی و صنعتی موجود میباشد و برای استعلام قیمت میتوانید از اینترنت اقدام کنید.

وال مش چگونه نصب میشود؟

ال مش فلزی اغلب با استفاده از پیچ و قطعه ورق فلزی بر روی یک سطح ثابت می شد. وال مش فلزی گچ را نیز می توان با میخ و یا چسب اپوکسی دوجزیی ماناپوکسی به سطح دیوار محکم کرد. ورق توری فلزی را به اندازه دلخواه برش داده و ابتدا در یک انتها چسب اپوکسی دوجزیی ماناپوکسی می زنیم، سپس محکم می کشیم .

برای اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از چسب ماناپوکسی میتوانید به مقالات چسب اپوکسی در وبسایت مانداناپلیمر مراجعه فرمایید:

مزایای استفاده از چسب ماناپوکسی EP65در اجرای وال مش: از مزایای استفاده از چسب می‌توان به سرعت بیشتر در اجرای کار، کاهش هزینه‌های اجرایی و عدم آسیب به تیر یا سقف فوقانی در اثر میخ‌کوبی یا پیچ و رول پلاک اشاره کرد.

چرا از چسب اپوکسی دوجزیی ماناپوکسی EP65 در چسباندن وال مش استفاده کنیم؟

– کار کردن راحت

– عملکرد سریع (خشک شدن اولیه زیر30 ثانیه بدون نیاز به استفاده از چسب فوری)

– مقاومت بالای کششی و خمشی

– روند سریع کسب مقاومت

– قابلیت چسبندگی بالا

– دارای استحکام در برابر لرزش سازه ای.

 

نحوه اجرای وال مش با چسب اپوکسی دوجزیی ماناپوکسی: برای چسباندن وال مش به دیوار، از چسب اپوکسی استفاده می‌شود: قبل از اجرای چسب اپوکسی، باید سطح بتن و نبشی گالوانیزه را با روش‌های مناسب مانند سایش(استفاده از سنباده) از هرگونه آلودگی از جمله گرد و غبار، روغن، چسب و تمیز کرد.پس از آماده‌سازی سطح، چسب ماناپوکسیEP65 را با نسبت اختلاط 2:1(دو واحد رزین و یک واحد هاردنر) را بخوبی مخلوط و بر روی نبشی گالوانیزه و سطح بتن باید به مقدار مناسب اعمال کرد.

قیمت وال مش: بستگی به نوع  ، جنس ، متراژ ، برند ، مقاومت و… دارد که در اینترنت میتوانید تمام قیمت های انواع وال مش ها را استعلام کنید.

محاسبه وال مش؟ 

برای محاسبه وال مش، باید از روابط موجود در آیین‌نامه‌ها استفاده کرد. محاسبات وال مش بر اساس ضوابط و استانداردهای مرتبط مثل پیوست ششم استاندارد 2800 انجام می‌شود. برای محاسبه وال مش، باید اطلاعات مربوط به خاک، ارتفاع، تعداد طبقات، فواصل وال مش، نسبت تقاضا به ظرفیت، نیروی برشی نبشی و را وارد کرد. برای محاسبه وال مش، می‌توانید از محاسبه‌گر آنلاین وال مش استفاده کنید.

وال مش در کجاها کاربرد دارد؟

برای گچ کاری دیوارها، برای کار با میکروسیمان، کوارتز، کف های خود تراز، در آماده سازی برای کاشی کاری استفاده می شود. اتاق بنایی. این یک توری آهنی است که در ساخت و ساز هنگام چیدن آجر استفاده می شود. استحکام و مقاومت در برابر شکستگی را فراهم می کند، از انقباض بیش از حد جلوگیری می کند.

چگونه توری سیمی را وصل کنیم؟

مرحله 1: مش را اندازه بگیرید و آن را برش دهید. قسمتی از دیوار را که می خواهید توری سیمی را در آن وصل کنید اندازه بگیرید. …

مرحله 2: مش را در موقعیت مورد نظر نگه دارید. …

مرحله 3: اطراف مش و مته را علامت بزنید. …

مرحله 4: توری را چسب اپوکسی دوجزیی ماناپوکسیEP65 تثبیت کنید. …

مرحله 5: بررسی نهایی …