هزینه عایق بندی رطوبتی و مشاهده قیمت های روز بازار

هزینه عایق بندی رطوبتی و مشاهده قیمت های روز بازار

در این مقاله جنجالی به نحوه محاسبه هزینه عایق بندی رطوبتی میپردازیم.

بررسی هزینه و قیمت عایقکاری با استفاده از نانوعایق های موجود در بازار ایران

با پیشرفت روش های ساخت و ساز و افزایش نیاز به سازه های هوشمند، نیازمند انواع عایق کاری حرارتی، صوتی و رطوبتی در ساختمان هستیم.

عایق بندی رطوبتی یه ساختمان به منظور جلوگیری از نشت و نفوذ آب در سازه انجام می پذیرد. انتخاب نوع عایق مورد استفاده از ضروریات این امر می باشد و بایستی توجه کرد که در چند دهه گذشته با پیشرفت فناوری نانو انواع روش های مختلفی برای عایق بندی رطوبتی جایگزین روش های پایه قیری چون قیرگونی گشته اند.

در جدول زیر به ارائه قیمت برخی از عایق های رطوبتی در بازار ایران میپردازیم و نکات جالب توجهی در مقایسه این روش ها با هم خواهیم داشت که شاید در قیمت تمام شده برای خریدار محترم تاثیر بسزایی داشته باشد.

نوع عایق رطوبتیقیمت هر مترمربع
عایق رطوبتی پلیمری ایزوپل ترموست چندلایه ۶۵۰۰۰۰ريال الی ۸۵۰۰۰۰ریال
انواع عایق رطوبتی نانوالاستیک همراه با لایه توری۱۵۰۰۰۰۰ريال الی ۱۸۰۰۰۰۰ريال
انواع نانوعایق رطوبتی دوجزئی با لایه توری۱۷۰۰۰۰۰ريال الی ۲۰۰۰۰۰۰ريال
انواع عایق دوجزئی سیمانی۵۰۰۰۰۰ريال الی۸۰۰۰۰۰ريال
انواع ایزوگام آب پایه(نام غیرعلمی رایج در بازار) با توری۷۰۰۰۰۰ريال الی ۱۰۰۰۰۰۰ريال
عایق رطوبتی نانو تک جزئی( بدون پیگمنت)۸۰۰۰۰۰ ريال الی ۱۰۰۰۰۰۰ريال
ایزوگام (بدون احتساب هزینه زیرسازی و پرتی ناشی از اورلپ رول ایزوگام)۶۰۰۰۰۰ريال الی ۷۵۰۰۰۰ريال
ایزوگام فویلدار (با احتساپ هزینه پرتی  ناشی از اولپ و هزینه زیرسازی )۷۵۰۰۰۰ الی ۹۵۰۰۰۰ریال

 

  • بررسی نکات ضروری در جدول بالا :

نکات مورد توجه در قیمت ایزوگام :

بایستی توجه داشت که خاصیت ورقه ای ایزوگام یا هر عایق پیش ساخته دیگری باعث میشود مقدار زیادی پرتی به واسطه ایجاد اوورلپ در هنگام استفاده از آن بوجود می آید. چون به ازای گوشه های کار یا هر نقطه شکستی از جمله کانال کولر یا موارد دیگر، هدررفت زیادی وجود دارد. این پرتی در محیط های کوچک از جمله سرویس بهداشتی و حمام بیشتر است. همچنین به دلیل ثابت بودن رول های ایزوگام گاهاً پرتی ناشی از رول نیز به پرتی ناشی از اورلپ اضافه خواهد شد. برای مثال ممکن هست متراژپشت بام شما ۱۵۰ مترمربع باشد. ایزوگام مورد نیاز برای این متراژحداقل  ۱۸۰ الی ۲۰۰مترمربع خواهد بود.

متراژاضافی ناشی از اورلپ های رول ایزوگام خواهد بود. پس در نگاه اول شاید به نظر برسد قیمت ایزوگام برای عایقکاری مناسب تر خواهد بود ولی قیمت عایقکاری واقعی با آنچه به شما در تماس اول گفته می شود متفاوت خواهد بود. همچنین توجه داشته باشید در قیمت دهی اولیه نه تنها اکثریت فروشندگان ایزوگام به پرتی ایزوگام اشاره نمیکنند بلکه در اکثر مواقع جهت زیرسازی از موادی چون قیر، پرایمر و انواع چسب نیز استفاده می شود. در نتیجه قیمت مواد زیرسازی هم به فاکتور نهایی شما اضافه خواهد شد.پس قیمت هر متر مربع  عایقکاری ایزوگام فویلدار درجه یک با احتساب هزینه زیرسازی و با درنظرگرفتن پرتی ۷۵۰۰۰۰ الی ۹۵۰۰۰۰ریال خواهد بود

  • نکات قابل توجه در قیمت  نانوعایق های پایه سیمانی

از جمله مورد قابل توجه درباره نانوعایق های پایه سیمانی این است که برخی از این مواد نیاز به مخلوط کردن حجم قابل توجهی از سیمان برای اجرا دارند که باتوجه به افزایش روزمره قیمت سیمان، هزینه آن را نیز بایستی به نانوعایق پایه سیمانی اضافه کنید.

از طرفی این عایق های پایه سیمان به دلیل اینکه ترموست نمیباشند، دوام و پایداری کمتری نسبت به عایق ترموست خواهند داشت.

  • نکات قابل توجه در هزینه عایق بندی رطوبتی نانو تک جزئی( بدون پیگمنت)

برخی شرکت ها نانوعایق های بدون پیگمنت رنگی در اختیار مشتریان خود قرار میدهند و آنها را ترغیب به خرید پیگمنت های(رنگین کننده) موجود دربازار میکنند. باید توجه کرد که اضافه کردن هر محلول یا ماده شیمیایی به راحتی میتواند به ساختار نانوعایق ضربه زده و خاصیت آب بندی و دوام و پایداری عایق رطوبتی  را تحت تاثیر قرار دهد.

  • نکات قابل توجه در قیمت نانو عایق  پلیمری ترموست

این عایق های رطوبتی پلیمری به دلیل ساختار ویژه خود، چندین سال است که در کشورهای برتر جهان از جمله انگلستان و استرالیا در حال تولید و استفاده انبوه هستند. ساختار پلیمری ویژه، آنها را از اضافه کردن مواد دیگر بی نیاز میکند و پس از خشک شدن لایه ای بدون درز و شکاف را ایجاد میکنند که از سازه شما در برابر نفوذ آب، جلوگیری میکند.این عایق ها درتغییرات دمایی شدید فوق العاده مقاوم بوده و نسبت به سایر عایق های پلیمری دوام و پایداری بیشتری دارند

مجتمع صنعتی مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.