نکات بسیار مهم در مورد رنگ استخری و عایق رطوبتی استخر

نکات بسیار مهم درمورد رنگ استخری و عایق رطوبتی استخری

مالکان استخر های عمومی و خصوصی از تفاوت رنگ استخری و عایق رطوبتی استخری بی اطلاع هستند.

توضیحات

تفاوت عایق رطوبتی استخری و رنگ استخری در چیست؟

بیشتر صاحبان و مالکان استخر های عمومی و خصوصی از تفاوت رنگ استخری و عایق رطوبتی استخری بی اطلاع هستند و این امر موجب سردرگمی در انتخاب و خرید محصولی مطمئن با طول عمر بالا و دارا بودن ویژگی های ضروری برای حفاظت از سازه استخر، می گردد.

در حقیقت هدف کاربران از تهیه رنگ یا عایق رطوبتی استخری در سطح بیرونی سازه، به حداقل رساندن نشت آب از طریق سطح به داخل سازه و یا همان جلوگیری از فشار مثبت آب، می باشد این در حالی است که تفاوت های زیادی بین رنگ استخری و عایق رطوبتی استخری وجود دارد که در این مقاله به بیان آن این تفاوت ها می پردازیم.

1. مقاوم سازی در برابر فشار هیدرواستاتیک

عایق رطوبتی استخری، قادر به مقاوم سازی سازه استخر در برابر فشار هیدرواستاتیک می باشد در حالی که رنگ استخری در برابر مقابله با فشار هیدرواستاتیک کارایی ندارد و این بدین معنی است که برای جلوگیری از نفوذ و نشت آب و رطوبت، نیازمند عایق رطوبتی استخری هستید.

2. قابلیت پوشش دهی و دوام

رنگ استخری، دوام و قابلیت پوشش دهی عایق استخری را ندارد و اثر حفاظتی اندکی در برابر حضور دائمی آب دارد.

3. مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن

توانایی مقابله در برابر ضربات دائم آب را نداشته و در زمان اندکی پس از قرار گرفتن در شرایط دمایی چون گرما و سرمای شدید، پوسته پوسته شده و ترک بر میدارد.

4. ساختار پلیمرهای سازنده

مواد و پلیمرهای سازنده عایق رطوبتی استخری، قابلیت چسبندگی بالا به سطح زیرکار دارند و این امر باعث دوام و حفاظت بیشتر عایق بندی می شود.

5. خاصیت الاسترومری

خواص الاسترومری ترکیبات عایق استخری باعث انعطاف پذیری بیشتر این نوع عایق بندی می شود، این عایق بندی های الاسترومری، سطح استخر را در برابر نفوذ آب، بخارات شیمیایی و گازهای زیرزمینی، محافظت میکنند.

6. مقرون به صرفه بودن

رنگ استخری، سازه را به طور کامل آب بندی نمیکند و در صورت استفاده از آن، نیازمند استفاده از انواع عایق بندی هستید. بنابراین هزینه عایق کاری استخر به رنگ کاری اضافه میگردد. درصورتی که عایق رطوبتی پلیمری استخر علاوه بر ایزولاسیون استخر، با تنوع رنگی موجود در محصولات آن، از اعمال هزینه رنگ کاری استخر، جلوگیری میکند و مقرون بصرفه است.

کلام آخر

عایق استخری ایزوپل، محصول مجتمع صنعتی ماندانا پلیمر در طی دهه ی اخیر بهترین روش عایق کاری جایگزین ایزوگام، می باشد. ایزوپل، نسل جدید عایق های رطوبتی منطبق بر استاندارد بین‌المللی انگلیس می باشد.

این محصول به صورت مایع با رنگ‌های دلخواه در اختیار مصرف‌کننده قرار میگیرد و به راحتی روی انواع سطوح اعمال شده و بعد از اعمال روی سطح، لایه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد کرده، چسبندگی بالایی بر روی سطوح مختلف داشته و مقاوم در برابر ضربه و سايش میباشد. این محصول عموماً جهت رنگ‌آمیزی و عایق‌کاری انواع استخرها پیشنهاد میگردد

این محصول با رنگ های استخری که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می رود کاملا متفاوت می باشد.

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸