نکات ضروری در آب بندی حمام و سرویس های بهداشتی

نکات ضروری در آب بندی حمام و سرویس های بهداشتی

در این مقاله به بررسی برخی نکات ضروری در عایق بندی سرویس بهداشتی و حمام میپردازیم:

نکات ضروری در آب بندی حمام و سرویس های بهداشتی

کاشی ها و کف پوش ها به خودی خود در برابر نفوذ آب، مقاوم هستند. برای ایجاد حمام و سرویس بهداشتی ایمن در برابر نشت آب، باید از اتصال یکپارچه کاشی ها به سطح زیری و به همدیگر، اطمینان حاصل کرد.

در این مقاله به بررسی برخی نکات ضروری در عایق بندی حمام میپردازیم.

۱. عایق بندی زیرکاشی

برای کاشی کاری با کیفیت، نیاز به عایقی مسطح و یکپارچه می باشد. عایق های سنتی به دلیل نیاز به حرارت برای اجرا یا ورقه ای بودن، برای اجرا در داخل محفظه ی حمام مناسب نمی باشند. از طرفی استفاده از حرارت میتواند به سیستم های لوله کشی و تاسیسات الکترونیکی ساختمان، آسیب برساند. استفاده از عایق بندی رطوبتی مایع، پوششی ضد آب، یکدست، قابل اجرا در سطوح پیچیده ارائه می دهد که از هرلحاظ، ایده آل است.

۲. عایق بندی آب راه

آسیب پذیرترین ناحیه در حمام به لحاظ نشتی، کف اطراف آب راه می باشد. شیب بندی  هر حمام به گونه ای است که آب به سمت آب راه هدایت می شود، بنابراین آب بندی اصولی این ناحیه از حمام حائز اهمیت می باشد.

۳. عایق بندی دیوار های حمام

دیوارهای حمام به دلیل امکان نشت آب و رطوبت باقی مانده در حمام به اتاق های مجاور، نیاز به آب بندی دارند. در پروژه های تعمیر و بازسازی توصیه میگردد هرگونه کاشی کاری یا گچ کاری های قبلی جدا شوند و سطحی صاف برای عایق بندی، ایجاد گردد.

۴. عایق بندی کف

کف حمام، علاوه بر تحمل حجم آب ورودی و در معرض مستقیم آب بودن، به دلیل محل حرکت ساکنین روی آن، نیازمند عایق بندی مستحکم، بادوام و ایمنی دارد. عایق های رطوبتی سنتی به دلیل طبله شدن و جمع شدن آب پس از مدتی، کاشی کاری های کف را متورم و جدا می کنند.  عایق های رطوبتی مایع به دلیل دوام و مقاومت بالا در برابر فشار آب، چسبندگی بالا به سطح، و اجرای سریع و آسان، از محبوبت فراوانی برخوردار هستند.

بیشتر بخوانید :

دستورالعمل اجرای عایق رطوبتی

مشکلات آب بندی و عایق کاری استخر و ارائه ی راهکار مناسب برای انتخاب بهترین عایق استخر

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸