نشت آب از بالکن

نشت آب از بالکن

اگر نشت آب از بالکن دارید، این مقاله را به دقت بخوانید.

توضیحات

با رشد و توسعه شهر‌ها و افزایش آپارتمان نشینی، تنها فضای روباز هر طبقه بالکن آن میباشد که توسط ساکنین کاربردهای فراوانی پیدا میکند. نگهداری گیاهان، از جمله تفریحات در بالکن‌ها میباشد. به دلیل فضای سرباز این محوطه، نشت آب حاصل از تجمع آب باران یا مشکلات ناشی از استفاده‌های متعدد کاربران از این فضا، روز به روز در حال افزایش است و در بسیاری از شهرهای سراسر ایران در حال تجربه این مشکل هستند.

  • بالکن‌ها به عنوان عامل اصلی مشکلات عایق رطوبتی در ساختمان‌های نوساز شناخته شدند.
    •مجتمع های مسکونی در حال گزارش شکایت طبقات پایین از نشت آب هستند، که بیشتر در اثر خرابی ها به دلیل نشت آب از عایق رطوبتی بالکن‌ها، ایجاد میشود.
    • این منجر به این فرض رایج شده است که برای بسیاری از پیمانکاران به دنبال عایق رطوبتی بدون درز برای اجرا در بالکن‌ها بروند.
  • راه حل

    صنعت ساخت وساز دائما در حال تغییر و بروزشدن است.
    اخیراً، به دلایل طراحی و / یا ملاحظات هزینه، صنعت عایق بندی در حال تغییر و تحول است و استفاده از علم و تکنولوژی در تولید عایق‌های رطوبتی رو به افزایش است.
    این طرح تأثیر قابل توجهی در انتخاب محصول عایق رطوبتی بالکن، روش اجرا و انتخاب درزگیر و چسب کاشی مورد استفاده دارد.
    عایق رطوبتی تراس و  بالکن باید قادر به ایجاد لایه ای ضد نفوذ نم و نشت آب باشد. قابل تردد بوده و از جمع شدگی آب بین کاشی به سطح بتن زیرین جلوگیری کند.

  • نکته:

    اگر غشای انتخاب شده نتواند در مقابل حوضچه های کوچک  آب که در اثر تجمع آب ایجاد می شود، مقاومت کند، با گذشت زمان و همراه با انقباض و انبساط یک ساختمان، دچار خرابی شده و سطح عایق ترک خورده و نشت آب اتفاق می‌افتد. این مساله باعث ایجاد هزینه‌های عایق‌بندی مجدد، می نماید و در صورت رشد نم گرفتگی در سقف طبقه پایین، بر زیبایی و نمای ساختمان تاثیر منفی میگذارد.
    درصورت عدم توجه پیمانکاران و یا طراحان در انتخاب عایق رطوبتی مناسب، نشت آب و رطوبت، هزینه های عایق بندی زیادی را متوجه مالکان می کند و مالکان مجبورند با چالش‌های حل بالکن های آسیب دیده در آینده روبرو شوند.

در قسمت دوم به بررسی بهترین روش های تعمیر و رفع دائمی نم و نشت آب در بالکن می پردازیم.

کلام آخر

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸