نحوه اتصال نبشی به بتن با استفاده ازچسب ماناپوکسی EP65

یکی از مصارف پرکاربرد چسب اپوکسی ماناپوکسی Ep65 در صنعت ساختمانی استفاده از این نوع چسب ها در نبشی کشی ساختمان بتنی و اتصال نبشی فلزی به سطح بتن میباشد.

علت نبشی کشی در ساختمان سازی؟

استفاده از نبشی برای دیوارهای آجری و سفالی که امکان ریزش در آن‌ها وجود دارد، کاربرد زیادی داشته و همچنین در صورتی که درون برخی ستون‌ها پلیت قرار داده نشده باشد، استفاده از نبشی‌کشی جهت اتصال به ستون‌ها و استفاده برای وال مش ها کاربرد خواهد داشت. علاوه بر این در ساختمان‌های با اسکلت فلزی نیز می‌توان از نبشی‌کشی استفاده کرد.

ویژگی منحصر بفرد چسب ماناپوکسی Ep65 زمان گیرایش بسیار پایین چسب (زیر30 ثانیه) می باشد که دیگر نیازی به استفاده از چسب فوری یا چسب یک دو سه جهت اتصال موقت نبشی به بتن نمی باشد.

چسب ماناپوکسی Ep65 یک چسب بسیار مقاوم برای اتصال انواع سطوح فلزی ، سنگی ، بتنی ومی باشد.

نکته مهم در استفاده از این چسب ها این مورد می باشد که شما نیازی به ترازو ندارید و خیلی راحت می توانید بصورت چشمی رزین (چسب) و هاردنر را استفاده نمایید. البته توصیه همیشگی ما جهت استفاده از چسب ها ی اپوکسی استفاده از ترازو جهت توزین رزین و هاردنر می باشد و لی در صورتی که ترازو در دسترس نباشد جای نگرانی نیست و بصورت چشمی نیز می توان رزین و هاردنر را توزین کرد.

نسبت اختلاط چسب و هاردنر 1:2 (یعنی 50%) می باشد. یعنی به هراندازه چسب استفاده کنید نصف همان مقدار هاردنر اضافه کرده و تا همگن شدن مخلوط رزین و هاردنر به مدت 1 دقیقه مخلوط را هم می زنید.

مدت زمانی که بعد از اختلاط رزین و هاردنر فرصت استفاده از مخلوط حاصله را دارید 30 تا 40 دقیقه در بازه ی دمایی 20 تا 30 درجه خواهد بود. در صورتی که دمای هوا گرمتر باشد فرصت استفاده از مخلوط رزین و هاردنر تا 20 دقیقه کاهش می یابد. توجه شود که حتما بعد از استفاده از رزین و هاردنر درب مواد کاملا بسته و در جای خشک (دورازنور آفتاب و رطوبت) نگهداری شود. در اینجا فیلم کوتاهی از روش اتصال نبشی به بتن با استفاده از چسب ماناپوکسی نشان داده شده است.