علت ترک بتن و دلیل استفاده از چسب ماناپوکسیEP65جهت ترمیم بتن؟

علت ترک خوردن بتن چیست؟

ممکن است بتن در طی مراحل مختلف بتن ریزی دچار ترک شود. هر کدام از این ترک‌ها علتی دارند و با اقدامات پیشگیرانه در زمان مناسب، می‌توان از ایجاد آن‌ها جلوگیری کرد. علت ترک خوردن بتن تقریبا در ۳۶% موارد مربوط به مشکلات ساخت و ساز و نظارت، ۲۷% نقص طراحی، ۲۱% شرایط محیطی و ۱۷% کیفیت مواد است. اگر علت ترک خوردن بتن را به طور دقیق‌تر بررسی کنیم، به موارد زیر می‌رسیم:

1-ترک خوردگی بتن به خاطر تغییر حجم

2-ترک خوردگی بتن به خاطر انبساط حرارتی

3-ترک در بتن به خاطر عدم رعایت نسبت آب و سیمان

4-ترک بتن به خاطر فشار خارجی

یکی از موارد مصرف ماناپوکسیEP65 ترمیم بتن ترک خورده و کرمو و معیوب در سطوح افقی و عمودی است:

قبلاً چسباندن و آب بندی مصالح ساختمانی کاشی و سرامیک، نصب دیوارها به صورت سنتی با سیمان، گچ و چسب های طبیعی و تزئینات انجام می شد. در حال حاضر، بسیاری از مصالح ساختمانی جدید توسعه یافته اند. تمام مصالح ساختمانی (بتن، شیشه، پلاستیک و غیره) برای نشان دادن چسبندگی خوب و عملکرد بهبود یافته و تکنیک های کاربردی آسان تر به چسب، نیاز دارند.

دو نوع چسب مورد استفاده در صنعت ساخت و ساز عبارتند از:

چسب های غیر ساختاری

چسب های ساختاری

در اینجا مورد بحث ما چسب های ساختاری هستند که استحکام برشی و کششی حداقل 5 تا 8 مگاپاسکال را ایجاد نمایند. برای قطعات سازه­ای مانند چسباندن بتن به بتن، کاشی و سرامیک به بتن، سنگ تراشی، پانل های ساختمانی، درهای بیرونی، آب بندی قطعات فلزی به بتن، اتصال کامپوزیت (پانل های FRP)، اتصال فلزی مورد نیاز هستند. این چسب ها ممکن است چسب های اپوکسی، پلی یورتان های ساختاری، سیلیکون ها و اکریلیک های ساختاری باشند.

چرا از چسب اپوکسی ماناپوکسی EF65 برای ترمیم ترک بتن استفاده می شود؟

1-افزایش مقاومت کششی و خمشی بتن و کاهش نفوذپذیری آن در مواردی که از آن در داخل بتن استفاده شود.

2-کاهش نفوذ پذیری بتن در موارد استفاده در بتن

3-ایجاد چسبندگی زیاد بین بتن کهنه با ملات یا بتن جدید

4-افزایش مقاومت بتن در برابر محیط اسیدی

5-افزایش تراکم وانسجام بتن

شرکت مهندسی مبتکران مانداناپلیمر چندین دهه در زمینه تولید انواع چسب و رزین و کفپوش اپوکسی فعالیت و در تامین متریال هزاران پروژه موفق ساختمانی مشارکت داشته است. این شرکت در زمینه تامین انواع چسب ساختمانی و مشاوره رایگان آماده خدمات رسانی به هموطنان عزیز می باشد.