عایق کاری رطوبتی چیست؟

عایق رطوبتی، لایه ای از مواد ضد آب است که برای جلوگیری از نشت آب به لایه های زیرین یک سطح روی آن، اعمال می شود. برای جلوگیری از نفوذ آب، هم در پی و هم پشت بام، نیاز به عایق بندی است. انتخاب و اجرای عایق کاری مناسب و اصولی، می تواند از نفوذ آب به فونداسیون جلوگیری کرده و از ساختمان در برابر آسیب ناشی از نشت آب محافظت کند.

از آنجایی که ایران دارای آب و هوای متنوع در فصول متفاوت است، حفاظت ساختمان در فصل های گرم– خشک و فصل های سرد- پر بارش، با انتخاب یک عایق با کیفیت بالا و با دوام، حائز اهمیت است. یک عایق خوب می تواند پشت بام و پی ساختمان را در برابر عوامل شیمیایی و صنعتی و همچنین حرکات لایه ای زمین مقاوم سازد.

چرا عایق کاری رطوبتی مهم است ؟

پیمان کاران امروزه در انتخاب عایق بندی مناسب، به سراغ علوم و تکنولوژی های نوین رفته اند. سالانه گزارش های بسیاری از اماکن تجاری و املاک مسکونی در زمینه ی مشکلات عایق کاری و نشت آب ثبت می شود. تحقیقات نشان داده است، نشت آب، ۸۰ درصد شکایات عمده مربوط به ساختمان را شامل می شود.

 عایقکاری رطوبتی با کیفیت چه مزایایی دارد؟

۱. محافظت در برابر نشت و آسیب آب

نشت آب می تواند باعث آسیب به مبلمان، فرش و نم گرفتگی رنگ آمیزی سقف یا دیوار شود.

۲. ایمنی

آسیب ناشی از عدم وجود عایق رطوبتی مناسب می تواند به حدی باشد که بر یکپارچگی ساختمان تأثیر بگذارد و باعث عدم سکونت شود.

۳. افزایش عمر مفید ساختمان

عایق های رطوبتی با جلوگیری از نشت آب و رطوبتی که ممکن است منجر به زنگ زدگی، پوسیدگی، خوردگی یا آسیب به اموال و اسباب شود، عمر ساختمان را افزایش می دهد.

۴. جلوگیری از نم گیری و قارچ و کپک زدگی ساختمان و اشیای داخل ساختمان

نشت آب می تواند باعث آسیب به مبلمان، فرش و رطوبت رنگ آمیزی سقف یا دیوار شود.

۵. عایق رطوبتی بستری برای محیطی سالم برای زندگی

عایق رطوبتی به ایجاد فضایی تمیز و سالم کمک می کند. تجمع  و نشت آب، به ویژه در دیوارها و سقف، می تواند باعث رشد قارچ و کپک شود که می تواند منجر به آلرژی و مشکلات سلامتی مانند آسم و ضعف سیستم ایمنی شود.

۶. عایق کاری رطوبتی روشی برای کاهش هزینه های نگهداری و افزایش ارزش ملک

عایق رطوبتی با کیفیت، نیاز به تعمیرات را کاهش می دهد و همچنین در هنگام فروش مجدد ملک، صدمات ناشی از آب و یا نشتی، میتواند بر قیمت فروش مجدد تأثیر منفی گذارد.

نتیجه گیری :

عدم توجه حرفه ای به عایق کاری رطوبتی می تواند باعث تخریب ملک شود. هنگامی که عایق رطوبتی تخریب می شود، می تواند منجر به  “سرطان بتن” شود، همچنین موجب خوردگی فولاد، ترک خوردگی و ریزش پایه های اطراف می شود. این امر همچنین می تواند منجر به تحمیل هزینه های مازاد از جمله کاشی کاری و دیگر تعمیرات مجدد بتن و عایق بندی شود.

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما است.

همین امروز با ما تماس بگیرید. ۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱  –  ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸