عایق رطوبتی پشت بام نسل جدید (ایزوپل)

مقایسه عایق پشت بام با عایق ایزوپل و روش های قدیمی عایق کاری

 بهترین روش عایقکاری چه روشی می باشد؟

یکی از مشکلات اساسی که در اکثر سازه ها به چشم می خورد مشکل نم و رطوبت می باشد که در بعضی مواقع، خسارات جبران ناپذیری را به سازه ها و ساختمان وارد می نماید و یکی از راهکارهای مقابله با آن، عایقکاری رطوبتی می باشد. در ایران با توجه به اقلیم و آب و هوا و نیز وجود منابع عظیم نفتی، متداولترین عایق رطوبتی، قیرگونی می باشد که با پیشرفت تکنولوژی، این روش جای خود را به عایقهای پیش ساخته ( ایزوگام) داده است.
اما با پیشرفت علوم و نیز گرانی مواد نفتی و قیر در بعضی مواقع، عایق های پیش ساخته نیز مقرون به صرفه نبوده و مهندسان را به آن داشت تا از مواد شیمیایی جهت عایق بندی سازه استفاده کنند که هم از نظر اقتصادی و هم از نظر کیفیت و کارایی بتواند با سایر عایق ها رقابت کند.

بعد از تحقیقات متعدد، شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر موفق به تولید عایق رطوبتی نسل جدید ایزوپل شد که برای عایق کاری سطوح مختلف استفاده می شود.
با این وجود برخی بر این باورند که هزینه ی تمام شده این عایق های نسل جدید بیشتر از روش های قدیمی می باشد در حالی که باید در نظر گرفت ایزوگام به صورت رول بوده و در حین اجرا با حداقل پرتی به میزان ۳۰% همراه خواهد بود در نتیجه هزینه تمام شده عایق کاری با ایزوگام برای هر متر مربع بالاتر می باشد که هزینه ای بسیار نزدیک به روش عایقکاری نانو با ایزوپل می باشد.
بنابرین از لحاظ اقتصادی استفاده از عایق رطوبتی ایزوپل کاملاً مقرون به صرفه و توجیه پذیر می باشد.

از جمله تأثیر رطوبت بر ساختمان ها می توان به پوسیدگی چوب‌ها، زنگ زدگی فلزات، ظهور حشرات و قارچ‌ها در ساختمان، متورم شدن روکش‌های گچی دیوارها، خرد و فرسوده شدن اجزای نما مانند سنگ، آجر یا اندود‌ها در اثر یخ زدگی و نفوذ آب املاح دار در مصالح ساختمانی اشاره کرد.

عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل یکی از بهترین مواد جهت عایق کاری سطوح و سازه های مختلف می باشد. با توجه به مشکل نشتی پشت بام در فصول مختلف استفاده از عایقی با کیفیت و دوام بالا توأم با ظاهری زیبا حائز اهمیت می باشد. با توجه به عدم رضایت مشتریان از روش های سنتی نظیر قیرگونی و ایزوگام به دلیل عدم مقاومت در برابر تغییرات دمایی، جداشدن اورلپ ها و در نتیجه طول عمر پایین این روش ها، استفاده از عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل توصیه می شود.

عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل عایقی با دوام بالا و منطبق بر آخرین تکنولوژی روز بوده و موجب آبندی سطوح مختلف به صورت یکپارچه می شود. این عایق رطوبتی بر خلاف روش های سنتی و قدیمی، قدرت چسبندگی بسیار بالایی به سطوح مختلف داشته و با اجرا و حتی ترمیم آسان همراه می باشد.

از جمله معایب ایزوگام می توان به تجزیه شدن در دمای زیاد و تبدیل آن به ذغال‌، توأم با اشتعال و تغییر شكل در مقابل فشار و حلال‌ها اشاره کرد و از معایب قیرگونی می­توان به پوسیدگی به مرور زمان و پارگی بر اثر نشت‌های احتمالی ساختمان اشاره نمود. همچنین عمر مفید این عایق ها به طور متوسط پایین بوده و و ترمیم متناوب آن با مشكلات اجرایی و هزینه‌های قابل توجه همراه است.

معایب قیر و ایزوگام سنتی :

عایق های سنتی و قدیمی به هیچ عنوان قابلیت تردد ندارند در حالی که عایق رطوبتی ایزوپل حتی بر روی پشت بام های گذرگاهی قابل اجرا می باشد.

ایزوگام و مشتقات قیری به تدریج در برابر نور خورشید تجزیه شده و از مقاومتشان کاسته می شود در حالی که عایق رطوبتی ایزوپل حتی در بازه های دمایی ۴۰- تا ۱۲۰+ درجه کاملا مقاوم می باشد.

شایان ذکر است که اجرای ایزوگام، دشوار و نیازمند مهارت و با خطر همراه است. در حالی که عایق ایزوپل به صورت تک جزئی و دارای اجرای آسان بوده و کاملاً بدون ضرر و فاقد هر گونه بو می باشد.

توجه به این نکته ضروری می باشد که به دلیل گران بودن قیر خالص و ناخالصی های اضافه شده به قیرها، عمر مفید این محصولات به شدت کاهش می یابد.

از دیگر مزایای عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل می توان به صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره نمود چرا که در فصول سرد از هدر رفت سرما جلوگیری کرده و در فصول گرم موجب بازتابش بیش از ۸۰% انرژی خورشید شده و به عنوان یک عایق رطوبتی و حرارتی عمل می کند.

این عایق پشت بام موجب آب بندی کامل و رفع مشکل نشتی شده و در مقابل نور خورشید رنگ خود را حفظ می کند. زمان خشک شدن آن کم و فاقد هرگونه بو و مواد مضره می باشد.

عایق رطوبتی پشت بام ایزوپل دارای رنگ بندی های مختلف متناسب با محیط و سلیقه های مختلف می باشد.

عایق رطوبتی ایزوپل تنها عایق رطوبتی پلیمری در کشور می باشد که موفق به کسب استاندارد کارخانه شده است.

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. کارشناسان ما، با تجربه بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸