عایق رطوبتی پشت بام (بخش اول)

عایق رطوبتی پشت بام (بخش اول)

عایق رطوبتی پشت بام
عایق رطوبتی پشت بام  چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی امروزی ما دارد؟

توضیحات

عایق رطوبتی پشت بام

عایق رطوبتی پشت بام چیست و چه کاربردی در ساختمان سازی امروزی ما دارد؟

یکی از مهم ترین مشکلاتی که ممکن است برای یک ساختمان به وجود بیاید و آن ساختمان را دچار تخریب کند وجود نم و رطوبت است. برای رفع مشکلات ناشی از نشتی پشت بام راهکارهای مختلفی وجود دارد که از جمله می توان به روش سنتی و متداول ایزوگام یا قیرگونی اشاره کرد که این روش به دلیل داشتن برخی معایب و مشکلات، صدمات زیادی را به مصرف کننده وارد می کند.

معایب ایزوگام (عایقکاری رطوبتی پشت بام به روش سابق)

  1. امکان نشتی دوباره ساختمان و نیاز به تعمیر و مرمت دوباره آن
  2. ایزوگام قابل تردد نمی باشد و بخش مهمی از فضای کاربردی حذف میگردد.
  3. پایین بودن مقاومت در برابر تغییرات شدید جوی که می تواند باعث طبله شدن در فصول گرم سال بخصوص در مناطق گرمسیری و یا باعث ترک خوردگی عایق در فصول سرد و زمستانی و بارندگی های شدید ناشی از برف و باران شود.
  4. استفاده از این نوع عایق باید سه الی چهار روز قبل از بارندگی باشد تا کاملاً سطح مورد نظر خشک شود، وجود رطوبت باعث خراب شدن مراحل نصب می شود و همچنین مدت زمان زیادی باید صرف شود تا مساحت کوچکی از ساختمان عایق شود چه برسد به مساحت های بزرگ که از نظر زمان مقرون به صرفه نخواهد بود.
  5. ایزوگام دارای حداقل ۳۰% هزینه پرتی بوده و قیمت واقعی آن حداقل ۳۰ درصد بیشتر از متراژ واقعی می باشد.

اما روش دیگری که امروزه برای عایق پشت بام بسیار مورد توجه واقع شده است استفاده از عایق های رطوبتی پلیمری می باشد. این نوع از عایق های رطوبتی می توانند جایگزین بسیار مناسبی برای ایزوگام باشند و از مزیت های این عایق می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سبک سازی سازه
  • ترکیب پذیری با ملات برای چسبندگی و ضد آب نمودن ملات
  • مقاومت در برابر uv خورشید
  • دارای تنوع رنگی و استفاده بهینه از فضای پشت بام
  • اجرا و ترمیم آسان
  • فاقد هرگونه هزینه پنهانی و پرتی
  • امکان تردد بدون نیاز به کاشی کاری
  • مقاومت بسیار بالا در برابر تغییرات شدید دمایی ( از ۵۰- تا °c ۱۲۰+ مقاوم می باشد)
  • ایمنی بالا به دلیل استفاده نشدن از مواد آتش زا و حلال های غیرقابل اشتعال در ساختار مواد
  • قابلیت اجرا روی تمامی نقاط و سطوح
  • ( از جمله ایزوگام، قیروگونی، بتن، آسفالت، موزاییک، سقف های فلزی، چوب، ورق های سیمانی، بتونی و ..)
  • دوام و کیفیت بسیار بالا و داشتن استاندارد کارخانه
  • عمر مفید بالا (حداقل ۲۰ سال) و … می توان اشاره کرد.

برای اینکه روش جدید بتواند جایگزین روش سنتی باشد باید پاسخگوی بسیاری از سوالاتی باشد که برای هر فرد ممکن است پیش بیاید، از جمله سوالات متعددی که می تواند پیش بیاید میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بهترین و موثرترین روش برای عایقکاری و رفع نشتی پشت بام چیست؟

برای عایقکاری پشت بام روشی مناسب خواهد بود که بتواند موجب آب بندی کامل و رفع مشکل نشتی شود، در برابر تغییرات شدید جوی و تنش های محیطی مقاوم باشد، در فصول گرم طبله و در فصول سرد دچار ترک خوردگی نشود. عایق رطوبتی پلیمری استخری دارای عمر مفید بالایی باشد و هزینه های مقرون به صرفه ای داشته و نیاز به عایقکاری مجدد نداشته باشد، بر روی تمامی سطوح، قابلیت اجرا داشته باشد و در مدت زمان کمتری خشک شود و خسارات و صدماتی را به محیط زیست وارد نکند.
هزینه عایق رطوبتی پلیمری برای پشت بام به چه صورتی می باشد؟

هزینه عایق رطوبتی پلیمری بسته به ضریب مصرف مواد بکار رفته به ازای یک متر مربع متغیر می باشد.

مراحل اجرای عایق رطوبتی پلیمری برای پشت بام به چه صورت است؟

  • تسطیح و درزگیری با بتونه
  • اعمال آستری در دو مرحله
  • اعمال توری
  • اعمال لایه رویی رنگی برای پشت بام در دو مرحله

مشخصات کلی عایق رطوبتی به چه صورتی است و بر پایه چه موادی هست؟
ماهیت مواد به صورت مایع بوده و پس از خشک شدن به صورت لایه های جامد الاستیک در می آید. این مواد بدون نیاز به افزودن هیچ گونه حلالی نظیر آب یا تینر و … مصرف می شود.

ضخامت عایق رطوبتی پلیمری چقدر می باشد؟
ضخامت این مواد یک الی ۲ میلیمتر می باشد که به دلیل ضخامت کمی که دارد در مقایسه با سایر عایق ها دارای وزن بسیار کمتری می باشد و سبک سازی سازه را به دنبال دارد.

آیا عایق رطوبتی پلیمری رنگبندی مختلفی دارد؟
بله دارای رنگبندی های مختلف می باشد که بسته به سلیقه مشتری، رنگ عایق پشت بام انتخاب می شود.

نحوه ی اجرای عایق رطوبتی پلیمری به چه صورتی است؟ و با چه ابزاری قابل اجرا می باشد؟
نحوه ی اجرای عایق رطوبتی پلیمری منطبق بر دستورالعمل اجرایی است که شامل توصیه های قبل و بعد از اجرای عایقکاری و مراحل اجرا می باشد. مهمترین و اساسی ترین شرط برای اجرای عایق رطوبتی پلیمری، صاف بودن سطوح زیرسازی می باشد که درخصوص وجود خلل و فرج، ترک خوردگی سطح و بند کشی های موجود بین سطوح حتما باید درزگیری با ملات پلیمری یا بتونه مخصوص  پلیمری صورت بگیرد تا ضریب مصرف مواد کاهش پیدا کند. اجرای این محصول بسیار آسان بوده و نیاز به ابزار آلات خاصی ندارد و با قلم و غلتک  پلیمری اجرا می شود و به دلیل مایع بودن به صورت پاششی یا توسط پمپ هم قابل اجرا می باشد.

شرکت دانش بنیان مبتکران مانداناپلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. کارشناسان ما، با تجربه بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمان های تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

product introduction

عایق پشت بام ایزوپل جزو عایق های رطوبتی پلیمری ، نسل جدید عایق های رطوبتی منطبق بر استاندارد بین المللی انگلیس (BS EN ۱۴۸۹۱) می باشند؛ که توسط شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر تولید و عرضه می شود.

 

این محصول به صورت مایع با رنگ های دلخواه در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و به راحتی روی انواع سطوح اعمال شده و بعد از اعمال روی سطح، لایه ­ای مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد کرده، چسبندگی بالایی بر روی سطوح مختلف داشته و مقاوم در برابر ضربه و سايش می باشد. این محصول عموماً جهت رنگ آمیزی و عایق کاری بالکن های ادارات و انواع پشت بام ساختمانهای مسکونی و تجاری پیشنهاد می گردد؛ در این سیستم مشکلات موجود در عایق های پایه قیری کاملاً برطرف شده و به عنوان یک پوشش آب بند ایده ال در صنعت ساختمان محسوب می گردد.

در تولید این عایق منحصر به فرد از پلیمرهای ترموست شونده استفاده می گردد.

این عایق با رنگ های معمولی که در اثر نفوذ آب و خوردگی های شیمیایی ناشی از عوامل اکسنده تخریب و پوسته پوسته می گردند متفاوت می باشد.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸