عایق بندی استخر با نانو عایقها

عایق بندی استخرهای بتنی نیازمند مطالعه و بررسی زیادی است.

 عایق بندی استخر با نانوعایق ها

یکی از مهم ترین مراحل در ساخت استخر بتنی انتخاب نوع مناسب عایق رطوبتی است. بتن یک بستر متخلخل است که مستعد نفوذ آب است. بنابراین، برای حفظ آب در استخر، علاوه بر جلوگیری از خروج آب زیرزمینی، که اغلب فراموش می شود، باید آب بندی نیز انجام شود.

هر استخر یا آب نما باید به روشی ضد آب و آب بندی گردد. گاهی اوقات این سازه‌ها با چالش‌هایی مواجه می‌شوند و اغلب به دلیل نفوذهای مختلفی که در طراحی برای قرار دادن عناصری مانند روشنایی، لوله‌کشی و زهکشی وجود دارد، عایق بندی آنها با مشکل مواجه میشود.

امروزه محصولات مختلفی برای عایق کردن استخرها در بازار وجود دارد. قبل از تصمیم گیری نهایی، اطلاعات زیر به آسان تر شدن انتخاب مواد و موفقیت پروژه، کمک می کند.

تشکیل پیوند

پوشش سیمانی و محصولات عایق بندی تمایل به اتصال بهتری به بسترهای بتنی دارند زیرا از نظر ترکیب شیمیایی مشابه هستند و توسط عوامل پیوند پلیمری تقویت می شوند.  این پوشش های پلیمری از سطح در برابر نفوذ آب جلوگیری می کنند و بهترین انتخاب در مقابل فشار مثبت و فشار منفی آب، می باشند.

این پوشش ها برای عایق بندی استخر جدید و پروژه های بازسازی ایده آل می باشند.

ویژگی یک عایق رطوبتی خوب

هنگام انتخاب یک عایق رطوبتی، نوع پروژه را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، استخرهای با روکش وینیل، با اشکال هندسی متفاوت یکی از انواع استخر ها می باشند و روش خاصی برای عایق بندی پیچیدگی های سطحی آنها وجود دارد. با این حال، سطوح بزرگ‌تر را می‌توان با استفاده از تجهیزات اسپری، بر خلاف استفاده از ماله یا برس، پوشش داد.

در صورت اعمال یک پوشش ضد آب بر روی یک بستر نامنظم، (مثلاً سنگ‌کاری مصنوعی در حوضچه یا ویژگی آبشار)، امکان اعمال پوشش از طریق قلم مو یا غلتک، اطمینان از پوشاندن تمام گوشه‌ها و شکاف ها را آسان تر می کند. علاوه بر این، پوشش هایی که می توانند با دست اعمال شوند نیازی به سمپاش های گران قیمت یا کمپرسورهای هوا ندارند.

به ظاهر کار توجه کنید

اگر صاحب استخر ظاهر زیبایی خاصی را می‌خواهد، مهم است که پوشش یا آب بند، آن چیزی را که صاحب استخر می‌خواهد فراهم کند. به خاطر داشته باشید که همه پوشش‌ها با تمام چسب‌های کاشی، گچ‌کاری‌ها یا سایر پرداخت‌ها سازگار نیستند.

از آنجایی که کاشی ها و گچ استخر ضد آب نیستند، استفاده ازعایق رطوبتی در زیر آنها برای افزایش عمر مفید استخر بسیار مهم است.

در صورت عدم استفاده از عایق رطوبتی، پتانسیل نشت به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. نشتی می تواند منجر به از دست دادن آب شود، باعث آسیب به محیط اطراف شود. علاوه بر این، میلگرد/ فولاد تقویت کننده در استخر بتنی  نیز ممکن است در اثر نشت آب، آسیب ببیند.

پیشنهاد ویژه :

عایق رطوبتی پلیمری ایزوپل، محصول مجتمع صنعتی ماندانا پلیمر می باشد که با تکیه بر دانش روز دنیا و پس از کسب استانداردهای داخلی و خارجی، جهت رفاه حال هموطنان عزیز تولید و روانه بازار گشته است. این محصول اولین وتنها محصول دارای استاندارد کارخانه ای در ایران می باشد.

مجتمع صنعتی مبتکران ماندانا پلیمردارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

با بررسی نیازهای روز در کشور محققان ما در مجتمع صنعتی مبتکران ماندانا پلیمر، موفق به تولید سیستم های عایق بندی رطوبتی بام های سبز شده اند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸