عایق بندی آکریلیکی چیست و در چه سطوحی قابل اجرا است؟

عایق بندی آکریلیکی چیست و در چه سطوحی قابل اجرا است؟

عایق بندی آکریلیکی می تواند منزل و محیط کاری شما را تا سال های زیادی از خطر نشتی آب محافظت نماید. استفاده از آکریلیک به دلیل انطباق پذیری، استحکام و مقاومت بالا در شرایط نامناسب جوی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

توضیحات

عایق بندی آکریلیکی پوششی الاسترومری و کشسان در برابر نفوذ آب به سطوح زیرین می باشد که در سطوح مختلف می توان از آن استفاده کرد. این نوع عایق بندی، معمولاً شامل یک لایه ی آستری و دولایه ی رویی می باشد که میتوان توسط اسپری، غلتک و ماله کشی انجام پذیرد.
فرمولاسیون عمومی عایق های آکریلیکی شامل رزین های آکریلیک، فیلرهایی همچون کلسیم کربنات ها و روان کننده ها برای انعطاف پذیری بیشتر می باشد.
عایق های پایه پلیمری آکریلیکی، انتخابی مناسب برای عایق بندی پشت بام هستند چون برخلاف عایق بندی های ورقه ای از جمله  ایزوگام یا لایه های پیش ساخته، عایقی یک دست و یک پارچه، حاصل می شود.
عایق بندی های آکریلیکی، همچنین برای عایق بندی دیوار ها، کف و بالکن ها نیز مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل خاصیت آنتی باکتریال بودن برخی عایق های آکریلیکی، میتوان از آن در آب بندی آشپزخانه و آب بندی سرویس های بهداشتی، استفاده کرد.

مزایای عایق بندی آکریلیکی :

  • مناسب برای عایق بندی سطوح متخلخل و ناهموار
  • مقرون به صرفه بودن
  • مقاوم در برابر اشعه ی UV
  • آنتی باکتریال