عامل نشت آب استخر چیست؟

عوامل خارجی نشت آب و رطوبت در استخر:

ایزولاسیون هر استخر نیاز بررسی عواملی دارد که در صورت عدم توجه به آنها، هزینه عایق کاری و بازسازی بوجود میاید.

هرگاه پوشش عایق یک استخر، دچار آسیب شود، نشت رطوبت قابل رویت می شود که به دلیل دو منشاء اتفاق می افتد.

عوامل خارجی نشت آب و رطوبت در استخر :

هر گاه لایه آب بند خارجی در استخر به درستی انتخاب نشود، حضور بلند مدت آب در آن باعث نشت آب از داخل محفظه به لایه های بتنی درونی استخر میگردد و باعث بروز ترک، و تغییر شکل سازه می شود.

عوامل داخلی نشت آب و رطوبت در استخر :

تشخیص نفوذ آب از لایه های زیرین به طرف بدنه استخر، کار دشواری می باشد و میتواند به دلایل مختلفی چون، نشت آب از پمپ ها و لوله ها، تجمع آب باران در خاک اطراف سازه استخر و حضور آب های زیرزمینی به دلیل شرایط ویژه جغرافیایی منطقه، اتفاق افتد.

آب بندی استخر

سیستم های زیادی برای آب بندی و عایق کاری استخرها وجود دارند که به طور کلی می توان آن ها را به دو دسته عایق رطوبتی مایع استخری و عایق های رطوبتی قابل نصب استخری دسته بندی کرد.

عایق رطوبتی مایع استخری

این سیستم عایق رطوبتی به صورت مایع روی استخرها اعمال می شوند و باعث ایجاد چسبندگی کامل به سطح زیر کار، حاصل می شود. برخی از انواع، مانند الاستومرهای پلی آکریلاتی و یا پلی اورتان، دارای درجه خاصی از خاصیت ارتجاعی هستند و می توانند حرکات و شکاف ها را بطور کامل پوشش دهند. عایق های رطوبتی مایع، خاصیت انعطاف پذیری بالایی دارند و از آنها برای عایق بندی استخرهایی با اشکال هندسی متفاوت، می توان استفاده کرد.

مزیت اصلی عایق رطوبتی پلیمری، ایجاد یک لایه ی ضد آب یکنواخت، بدون درز و با چسبندگی بالا به سطح زیرین، است. ایجاد عایق رطوبتی با دوام بالا، بدون درز یا  اعمال عملیات حرارتی برای اجرا، نشتی را کاهش می دهد. این ویژگی حاکی از توانایی مکان یابی نشتی است زیرا با چسباندن آن به سطح زیرین، آب نمی تواند در زیر عایق رطوبتی گردش کند.

توجه به شرایط اجرای عایق بندی، ضروری میباشد. برای تضمین کیفیت عایق رطوبتی مایع، باید رطوبت محیط، دما، شرایط مکانیکی خاک و غیره ارزیابی شود.

کلام آخر

عایق های رطوبتی پلیمری با برند ایزوپل

نسل جدید عایق های رطوبتی منطبق بر استاندارد بین المللی انگلیس (BS EN ۱۴۸۹۱ ) می باشند که توسط شرکت مهندسی مبتکران ماندانا پلیمر  تولید و عرضه می شود.

این محصول به صورت مایع با رنگ های دلخواه در اختیار مصرف کننده قرار می گیرد و به راحتی روی انواع سطوح اعمال شده و بعد از اعمال روی سطح، لایه ­ای مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد کرده، چسبندگی بالایی بر روی سطوح مختلف داشته و مقاوم در برابر ضربه و سايش می باشد. این محصول عموماً جهت رنگ آمیزی و عایق کاری انواع استخرها پیشنهاد می گردد که در این سیستم  مشکلات موجود در عایق های پایه قیری  کاملا برطرف شده و به عنوان یک پوشش آب بند ایده ال در صنعت ساختمان محسوب می گردد.

در تولید این عایق منحصر به فرد از پلیمر های ترموست شونده استفاده می گردد.

این محصول با رنگ استخری، رنگ نانو، عایق نانو که بعد از مدتی پوسته پوسته شده و از بین می رود کاملا متفاوت می باشد.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸

دفتر کارخانه : تبریز، چایکنار، جنب کوچه شهیدفاطمی، برج فناوری ربع رشیدی، طبقه ۶، واحد A

با ما در ارتباط باشید : [email protected]