سینی رزینی تولد بسازیم!

اگر به دنبال راهی برای نوآوری در جشن تولد هستید، این پروژه را از دست ندهید و در آن یاد بگیرید که چگونه سینی رزینی رنگین کمانی درست کنید.

توضیحات

اگر به دنبال راهی برای نوآوری در جشن تولد هستید، این پروژه را از دست ندهید و در آن یاد بگیرید که چگونه سینی رزینی رنگین کمانی درست کنید.

لوازم مورد نیاز برای ساخت سینی رزین رنگین کمان اسپرینکلز

برای ساخت پروژه به لوازم زیر نیاز دارید:

رزین وهاردنر اپوکسی

اسپری رزین

فنجان های مخلوط کردن و میله های همزن

سینی (نکته: سینی را انتخاب کنید که یک تکه جامد باشد)

دستگاه برش الکترونیکی

دستکش محافظ، عینک محافظ و روکش میز

پودر رنگین کمانی شیرینی پزی

لوازم مورد نیاز برای ساخت سینی رزین رنگین کمان اسپرینکلز

نحوه ساخت سینی رزین رنگین کمان اسپرینکلز

سینی مناسب برای رزین را انتخاب کنید.

یک سینی جامد و یک تکه چوب بهترین کارایی برای این کار دارد.

سینی که من انتخاب کردم یک تکه چوب بود که به دسته های فلزی بسته شده بود و متوجه شدم که احتمالاً رزین از شکاف های بین چوب و فلز عبور می کند. برای جلوگیری از این کار، من یک خط چسب حرارتی را از میان شکاف ها زدم تا آنها را ببندم. این کارکرد (در بیشتر موارد)، اما یک سینی یک تکه بهتر بود.

اگر سینی که استفاده میکنید چوبی است، ابتدا آن را آب بندی کنید. آبندی چوب برای جلوگیری از مشکلات بعدی پیش‌آمده ضروری است.

پودر رنگین کمانی شیرینی پزی را در سینی ریخته و سپس روی آن با اسپری رزین بریزید، اگر این کار را نکنید، احتمالاً رنگ آنها در هم ادغام شده  و ظاهر سینی را که برای ایجاد آن سخت کار میکنید خراب میکند!

اسپرینکل ها را در سینی پخش کنید

یک لایه از اسپرینکل ها را روی کل ته سینی پخش کرده، مطمئن شوید که کلوخه های تشکیل‌شده از هم جدا میشوند و تا حد امکان پاشش ها هم سطح میشوند.

اولین لایه رزین و هاردنر را مخلوط کرده و بریزید

اولین لایه رزین را با ترکیب ۴ اونس سخت کننده به ۴ اونس رزین (در مجموع ۸ اونس) مخلوط‌ و به مدت دو دقیقه همزده شد. بلافاصله رزین در یک فنجان جدید ریخته شود و یک دقیقه دیگر با یک چوب همزن تازه هم زده شود. (توجه: بسته به اندازه سینی استفاده شده، مقدار رزین مورد نیاز ممکن است برای پروژه شما متفاوت باشد.)

رزین مخلوط‌شده در سینی ریختم و از یک مقوای کوچک برای پخش رزین روی مناطقی که به طور طبیعی در آن قرار نمیگرفت استفاده کردم.

اجازه دادم چند دقیقه بماند و سپس با تفنگ حرارتی روی تمام سطح رفتم تا حباب‌هایی که بالا آمده‌بودند بیرون بزنند. اگر تفنگ حرارتی ندارید، می‌توانید حباب‌ها را با دمیدن آرام روی آن‌ها با نی بیرون بیاورید.

سپس سینی را برای محافظت از گرد و غبار و زباله ها بپوشانید و اجازه دهید ۲۴ ساعت بماند.

لایه دوم رزین و هاردنر را مخلوط کرده و بمالید.

رزین را روی سینی ریخته، حباب ها را از بین برده و اجازه دهید خشک شود.

این بار روکش رزین روی اسپرینکل ها کاملاً صاف بود، بدون برآمدگی! بنابراین، دو روز بعد، کلمات ‘MAKE A WISH’ را روی وینیل دائمی با دستگاه برش الکترونیکی خود برش دادم و آن را درست روی رزین سخت‌شده اضافه کردم.

اگر دستگاه برش ندارید، می توانید با برچسب های حروف از یک فروشگاه صنایع دستی همان ظاهر را داشته باشید!

آیا نمی توانید تصور کنید که شمع ها را با کیک خود که روی تختی از آب نبات فوت کنید؟ شما عاشق این سینی رزین رنگین کمانی و استفاده از آن برای سالهای آینده خواهید بود!

کلام آخر

آموزشگاه پیشگامان کارآفرین، وابسته به سازمان فنی و حرفه ای کشور، در زمره ی آموزشگاه های پیشرو در زمینه  توانمند سازی و خوداشتغالی جوانان عزیز می باشد. راه اندازی کسب و کاری به روز و بدون نیاز به سرمایه کلان، اعطای گواهی سازمان فنی حرفه ای پس از شرکت در دوره ها و آموزش کاملاً عملی و کارگاهی از مزایای شرکت در این دوره ها می باشد.
برای آشنایی با دوره های کار با رزین می توانید با ما در ارتباط باشید.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989364084035 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸