رزین چیست؟ قیمت و خرید رزین

هنر رزین ممکن است اولین چیزی نباشد که وقتی به دنبال صنایع دستی جدیدی برای امتحان هستید به آن فکر می کنید، اما وقتی ببینید چه چیزی می توانید با آن بسازید، نمی خواهید آن را نادیده بگیرید. رزین یک ترکیب شیمیایی است که وقتی خشک می شود، به پلاستیکی براق، سخت و صاف تبدیل می شود. به خودی خود کاملاً واضح است، اما هنگامی که با رنگ مخلوط شود یا روی اشیاء دیگر ریخته شود، می تواند تنوع خیره کننده ای از هنر و صنایع دستی ایجاد کند.

 

برای آشنایی بیشتر با این هنر هیجان انگیز و دیدن نمونه های زیبا از هنر رزین به ادامه مطلب مراجعه کنید

رزین چیست؟

رزین ماده ای جامد یا غلیظ و چسبنده است که می تواند هم طبیعی (یعنی گیاهی) و هم مصنوعی (ساخته شده از مخلوطی از مواد شیمیایی) باشد. گیاهان در صورت زخمی شدن، رزین ترشح می کنند: اگر تا به حال درختی را دیده اید که یک ماده غلیظ زرد-نارنجی ترشح می کند، پس رزین طبیعی را دیده اید.

 

وقتی صحبت از صنایع دستی می شود، رزین معمولاً به رزین مصنوعی اشاره دارد که می تواند رزین اپوکسی یا رزین ریخته گری باشد. رزین مصنوعی یک ترکیب شیمیایی است که از دو بخش تشکیل شده است: بخش A، رزین، و بخش B، یک سخت کننده. هر دو قسمت مایع هستند و هنگامی که با هم مخلوط می شوند جامد می شوند – یک فرآیند سخت شدن که بین 24 تا 72 ساعت طول می کشد. پس از خشک شدن، رزین غیر سمی، سخت، براق و ضد آب است، اما زمانی که با آن کار می کنید، به طور بالقوه خطرناک است، بنابراین باید از وسایل ایمنی استفاده کنید.

 

اپوکسی چیست؟

رزین اپوکسی، که گاهی اوقات به اختصار اپوکسی نامیده می شود، یک رزین مصنوعی است که از ترکیب رزین مایع و یک سخت کننده ساخته می شود. معمولاً به عنوان یک پوشش برای دادن یک پوشش سخت و درخشان استفاده می شود.

 

تفاوت بین رزین ریخته گری و رزین اپوکسی

نوع دیگری از رزین که باید در مورد آن بدانید، رزین ریخته‌گری است – نوعی رزین اپوکسی که از ترکیب کمی متفاوت از مواد شیمیایی ساخته شده است. در حالی که رزین اپوکسی معمولاً به عنوان یک پوشش استفاده می شود (یک لاک ضخیم را در نظر بگیرید)، رزین ریخته گری اغلب در قالب ها ریخته می شود تا مواردی مانند زیر لیوانی، سینی و جواهرات ساخته شود. گیرش رزین ریخته گری نسبت به رزین اپوکسی بیشتر طول می کشد، اما برای ساخت این اقلام درشت مناسب تر است.

 

برای مشاهده تفاوت بین پروژه هایی که از رزین ریخته گری استفاده می کنند و پروژه هایی که از رزین اپوکسی استفاده می کنند به تصاویر زیر نگاه کنید.

هنر رزین چیست؟

هنر رزین نوعی هنر و صنایع دستی است که از رزین (اپوکسی یا ریخته گری) به عنوان یکی از لوازم اصلی خود استفاده می کند. رزین را می توان با رنگ یا جوهر مخلوط کرد تا الگوها و طرح های رنگارنگ ایجاد کرد، روی نقاشی ها ریخت تا پوشش محافظ ضخیم و براق ایجاد کند یا در قالب هایی مانند گل های خشک یا صدف ریخت. هنر رزین شامل نقاشی های انتزاعی و اقلام قابل استفاده مانند جواهرات یا لوازم خانگی است.

 

هنر رزین اپوکسی

هنر اپوکسی از رزین تا حدودی مانند یک لاک ضخیم و بادوام استفاده می کند. اپوکسی را می توان با رنگ یا جوهر الکلی مخلوط کرد یا به سادگی پس از اتمام نقاشی روی آن ریخت تا یک لایه محافظ براق ایجاد کند.

 

هنر رزین ریخته گری

رزین ریخته‌گری از یک قالب استفاده می‌کند تا رزین را قبل از اینکه سفت شود، در خود نگه دارد.

 

چگونه رزین های هنری بسازیم؟

 

آموزش رزین آموزشگاه ماندانا پلیمر از جمله دوره های هنری می باشد که بازار کار خوبی داشته و معمولا رزین کاران  از درآمد بالایی برخوردارند. نیاز جوامع به تولید و صنعت به این شغل باعث شده که افراد زیادی خواهان آموزش رزین باشند . آموزش رزین به زمان و تجربه زیادی نیاز دارد و بیشتر افراد ترجیح می دهند که به این شغل پردرآمد ورود نکنند. یکی از بهترین راه های آموزش رزین، شرکت در دوره های آموزشی می باشد که توسط آموزشگاه های معتبر و زیر نظر سازمان فنی و حرفه ای کشور برگزار می شود. آموزشگاه ماندانا پلیمریکی از بهترین آموزشگاه ها در این زمینه است که دوره آموزش رزین را در کارگاه های مجهز و به صورت عملی برگزار می کند.

 

در آموزشگاه ماندانا پلیمر هنرجو ابزارهای مختلف و انواع  رزین، شناخت فرایند های مختلف فرآیند های رزین را به صورت کامل و از مبتدی تا حرفه ای از صفر تا صد  آموزش دیده و در پایان دوره به عنوان یک رزین کار ماهر با مدرک معتبر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور میتواند وارد بازار کار شود. همچنین آموزشگاه ماندانا پلیمر متعهد می شود که پشتیبانی خود را از هنرجویان تا چندین سال به عمل آورد. این آموزشها در کارگاه تخصصی رزین کاری برگزار می شود.

 

آموزش رزین در گروه هنرهای تزئینی که شامل شایستگی های آماده سازی ابزار و مواد رزین کاری، ترکیب رزین و هاردنر، ترکیب مواد تزئینی به رزین قبل و بعد از انتقال به قالب ،ساخت قالب، انتقال رزین به قالب،جداسازی قالب و ترسیم الگو یا انتقال الگوی آماده روی رزین، برش و دورگیری الگو، سمباده کاری و پرداخت نهایی می باشد .

برای شروع اموزش روی لینک زیر کلیک کنید

کلیک

 

چه نوع هنر رزینی می توانید بسازید؟

استفاده از کلمات علمی مانند اپوکسی و مرکب می تواند حواس شما را از این واقعیت منحرف کند که می توانید از رزین برای ساخت آثار هنری زیبا، خلاقانه و بسیار فردی استفاده کنید. مثال های زیر را بررسی کنید تا ببینید با این رسانه چه چیزی ممکن است.

نقاشی های رزین

گل های خشک شده در رزین

زیر لیوانی رزینی

Resin jewellery

Resin for making tables and wood

آهنرباهای رزینی

 

هنری که رزین می شود

 

چه سبک شما انتزاعی، عجیب و غریب یا چیزی در این بین باشد، می توانید با هنر رزینی بسیار سرگرم شوید. خارج از چارچوب فکر کنید و به هر شکلی که می خواهید خلق کنید! فقط به یاد داشته باشید که دستورالعمل های ایمنی روی بسته را دنبال کنید و از دستکش استفاده کنید تا در حین آزمایش ایمن بمانید و بهتون خوش بگذره.

 

قیمت رزین

قیمت رزین به چند عامل بستگی دارد. در ادامه، به برخی از این عوامل اشاره می‌کنم:

نوع رزین: قیمت رزین‌ها متفاوت است و به نوع آن‌ها بستگی دارد. مثلاً رزین‌های اپوکسی، پلی‌آمید و سایر انواع رزین‌ها قیمت‌های متفاوتی دارند.

کیفیت و شفافیت: رزین‌های با کیفیت و شفافیت بالا معمولاً گران‌تر هستند. این موارد می‌توانند تأثیر زیادی بر قیمت داشته باشند.

حجم و وزن: قیمت رزین‌ها بر اساس حجم و وزن آن‌ها محاسبه می‌شود. بسته به نیاز شما، ممکن است قیمت‌ها متفاوت باشند.

کاربردها: استفاده‌های مختلف رزین‌ها نیز تأثیر دارد. مثلاً رزین‌های مورد استفاده در صنایع چوب، ساخت میزها، تایل‌های دکوراتیو و غیره قیمت‌های متفاوتی دارند.

محل خرید: قیمت‌ها ممکن است در فروشگاه‌های مختلف متفاوت باشند. برخی فروشگاه‌ها ممکن است به دلیل تارگت مارکت های مختلفی که دارند تخفیف‌ها یا پیشنهادهای ویژه ای داشته باشند.

که شرکت ما برای تمامی افراد که خرید بالای 6 کیلو داشته باشند تخفیف اعمال میکند. 

به طور کلی، برای خرید رزین، به مشخصات محصول، کیفیت، نوع و کاربردهای آن توجه کنید تا مناسبترین مورد را انتخاب کنید.

 

خرید رزین

برای خرید رزین ، ابتدا نیاز دارید که مشخص کنید که برای چه منظوری از رزین استفاده می کنید.آیا قصد دارید از آن برای ساخت آثار هنری ، تزیینات دکوراتیو، تعمیرات، یا کاربردهای صنعتی استفاده کنید.

بعد از تعیین نیاز های خود میتوانید با مراجعه به مشاوران ما برای مشاوره و خرید محصول اقدام کنید.

 

منبع: https://www.skillshare.com/