رزین اپوکسی به چه سطوحی نمی چسبد؟

رزین اپوکسی به چه سطوحی نمی چسبد؟

اگر می خواهید با سطوحی که رزین اپوکسی به آنها نمیچسبد آشنا شوید، مقاله زیر را از دست ندهید.

توضیحات

از علاقه خودتان به هنر رزین آشنا هستید و میخواهید هرچه سریعتر، به ایده های موجود در ذهنتان جامه عمل پوشانده و آثار هنری خود را تولید کنید.

بسار خوب اما از چه سطوحی برای قالب گیری رزین اپوکسی استفاده کنیم؟ یا بهتر بگویم، رزین اپوکسی به چه سطوحی نمی چسبد؟ از چه سطوحی می توان اشیا رزینی ساخته شده را به راحتی، جداسازی کرد؟

با آموزشگاه پیشگامان کارآفرین همراه باشد. به تک تک سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

۱. قالب های سیلیکونی

هنرمندان رزینی اشیا ظریف و جواهرات، به خوبی با این قالب ها اشنا هستند. استفاده از قالب های سیلیکونی دارای مزایا و معایبی هستند که به آنها اشاره می کنیم.

مزایای استفاده از قالب های سیلیکونی

به دلیل تنوع بالای این قالب ها، می توان از آنها برای طرح ریزی اشکال مختلف رزینی، استفاده کرد. این قالب ها مقرون به صرفه بوده و در برابر حرارت، مقاوم می باشند. رزین پس از خشک شدن به راحتی از سطح آن جدا می شود و کار زیبای شما، آماده استفاده است.

اما استفاده از این قالب ها دارای معایبی نیز می باشند از جمله :

قالب های سیلیکونی در ابعاد بزرگتر عملا وجود ندارد و بنابرین از آنها در تولید میز و … نمی توان استفاده کرد. در اصل طراحی قالب های سیلیکونی برای استفاده در پخت و پز و ظروف یخ ساز بوده است و کاربرد دیگر انها، استفاده در رزینکاری هست. در نظر داشته باشید بدون استفاده از روش های اساسی فرموله کردن رزین و قالب گیری آن در دمای مناسب، احتمال دفرمه شدن قاب سیلیکونی، موجود می باشد.

۲. ظروف پلی اتیلنی

هنرمندان قطعات بزرگ رزینی اصلا نگران نباشند چون میخواهیم به معرفی ظروفی ویژه کارهای با ابعاد بزرگ رزینی بپردازیم.

مزایای ظروف پلی اتیلنی

ظروف پلی اتیلنی دارای مقاومت خوبی بوده و چندین بار مورد استفاده قرار میگیرند. این قالب ها در میان کاربران و هنرمندان طرفداران زیادی دارند. کار هنری رزینی به راحتی پس از خشک شدن از سطح آنها جدا می شود.

معایب ظروف پلی اتیلنی

اول از همه تهیه این ظروف مخصوصا در ابعاد بزرگتر، پرهزینه می باشد. د رموارد تولید اشیای بزرگتر، دقت فراوانی برای اندازه گیری حجم و چگالی رزین و هاردنر نیاز است و درصورت عدم دقت، حجم زیادی از مواد دور ریخته میشود.

۳.چسب حرارتی

مزایای استفاده از چسب حرارتی

فاز چسب های حرارتی برای شکل دادن به حالتی که می خواهیم کار رزینی به آن صورت باشد، استفاده میشود. از مزایای استفاده از چسب حرارتی این است که شما خود فرم دهنده به کار هستید و تخیل هنری شما محدود به قالب مورد استفاده نیست.

معایب چسب حرارتی

چسب حرارتی برای فرم دهی به شکل مورد استفاده قرار میگیرد اما در حقیقت سطح زیرکار نیاز از جنس چسب نیست و نیاز به دقت در انتخاب سطح زیرین است. درضمن این چسب ها میتوانند در هنگام جداسازی هنر رزینی مشکل ایجاد کرده و مقداری باعث تیرگی رنگ کار در لبه ها شوند.

کلام آخر

آموزشگاه پیشگامان کارآفرین، وابسته به سازمان فنی و حرفه ای کشور، در زمره ی آموزشگاه های پیشرو در زمینه  توانمند سازی و خوداشتغالی جوانان عزیز می باشد. راه اندازی کسب و کاری به روز و بدون نیاز به سرمایه کلان، اعطای گواهی سازمان فنی حرفه ای پس از شرکت در دوره ها و آموزش کاملاً عملی و کارگاهی از مزایای شرکت در این دوره ها می باشد.
برای آشنایی با دوره های کار با رزین می توانید با ما در ارتباط باشید.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۶۴۰۸۴۰۳۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸