چرا عایق رطوبتی در بازسازی حمام، بسیار مهم است؟

می دانیم که بازسازی حمام یک پروژه سرگرم کننده و هیجان انگیز است، به خصوص زمانی که به مرحله طراحی می رسد. زمانی که می خواهید چیدمان رویایی خود را ایجاد کنید و تمام مواد می‌تواند با انبوهی از اطلاعات در دسترس باشد. اما در مورد عایق رطوبتی چطور؟ نه خیلی؟

ما درک می کنیم که عایق رطوبتی جذاب ترین یا سرگرم کننده ترین جنبه بازسازی حمام شما نیست، اما مطمئناً یکی از مهم ترین مواردی است که باید با آن آشنا باشید.

متأسفانه، از آنجایی که اطلاعات فنی زیادی در آنجا وجود دارد، درک اینکه چه سطحی از عایق رطوبتی مورد نیاز است و چه چیزی از یک پیمانکار عایق رطوبتی انتظار می رود، می تواند به یک کار طاقت فرسا تبدیل شود.

به همین دلیل است که ما این راهنمای ساده را برای درک فرآیند ضد آب و اهمیت آن گردآوری کرده ایم. زیرا اگر می خواهید حمامی با ظاهری زیبا داشته باشید تا در آزمون زمان (و آزمایش آب که همان مقاومت در برابر نفوذ و نشت آب است) مقاومت کند و همچنین در آن احساس امنیت کنید، میخکوبی عایق رطوبتی شما ضروری است، و ما آن را برای شما تجزیه می کنیم:

عایق رطوبتی چیست؟

آب بندی عملی است که چیزی را در برابر آب غیرقابل نفوذ می کند، و همانطور که می توانید تصور کنید این در مورد حمام بسیار مهم است. وقتی در مورد عایق بودن حمام صحبت می کنیم، به سیستمی از عایق غیرقابل نفوذ اشاره می کنیم که در زیر دیوار یا کف تمام‌شده قرار می گیرند، که از نفوذ آب در ساختار خانه شما جلوگیری می کند.

در حین ساخت، عایق‌آب‌سازی را می‌ توان از طریق فرآیندهای متعددی مانند استفاده از غشای ضد آب، نصب پایه دوش از پیش ساخته‌شده (برای دوش‌های ورودی سطح)، تخته گچ مقاوم در برابر آب، استاپ‌های آب سیلیکونی و دوغاب اپوکسی به دست آورد. به نوعی، عایق بندی، بارانی برای حمام است. مانع از نفوذ آب به دیوارها و کف می شود که باعث ایجاد مشکلاتی در ساختار اتاق می شود.

واقعا اینقدر اهمیت داره؟

بله قطعاً همینطور است. حمام ها دائماً مناطق مرطوب هستند و اگر آنها را به درستی ضد آب نکنید، آسیب آب می تواند ساختار ملک شما را خراب کند. به عنوان مثال، بدون عایق رطوبتی کافی، آب می تواند به کف چوبی شما نفوذ کند و یکپارچگی ساختاری خانه شما را خراب کند و کل حمام و مناطق اطراف آن را ناامن کند.

آسیب آب حتی میتواند وارد اتاق ها و سقف های مجاور در زیر شود (در مورد حمام طبقه اول)، بنابراین منصفانه است که بگوییم عایق رطوبتی مناسب از ساختار خانه شما و احتمالاً خانه های دیگران محافظت می کند. از طرفی آب و رطوبت کنترل نشده می تواند باعث کپک، تورم و پوسیدگی شود که عواقب شدیدی دارد. بنابراین، اگر می خواهید از آسیب آب به حمام تازه بازسازی‌شده خود جلوگیری کنید، توصیه می کنیم عایق رطوبتی را بسیار جدی بگیرید.

به بیان دیگر، عایق رطوبتی همچنین می تواند عمر حمام یا لباسشویی را حفظ کرده و طولانی تر کند.

محصولاتی که استانداردهای استرالیا را کسب کرده اند، برای عایق بندی سطوح مختلف و نقاط حساسی از جمله آب بندی کف و پایه دوش، بسیار مناسب است.

محصولات عایق رطوبتی ماندانا پلیمر با نام تجاری ایزوپل، برحسب استاندارد استرالیا و انگلستان تست‌ شده و با موفقیت تمام مراحل را طی کرده اند. این محصول دانش بنیان در بسیاری از پروژه های عظیم با موفقیت اجرا شده است و موسسات و کارفرمایان زیادی، علاقه مند استفاده از آن هستند.

مراحل عایق رطوبتی:

نصب پایه دوش از پیش ساخته‌شده (برای دوش های ورودی سطح)

استفاده از گچ تخته مقاوم در برابر آب

استفاده از تزریق سیلر پلی اورتان در اطراف لبه ها و گوشه ها

موانع توقف آب چند مکان

اجرای دوغاب اپوکسی در تمامی کفپوش ها

می توان به جای سیستم سه مرحله‌ای استاندارد، فرآیند ۶ مرحله‌ای را انجام داد. مهم ترین مساله در انتخاب روش عایق بندی، استفاده از دستورالعمل هر محصول است که توسط شرکت ارایه می گردد.

عوارض عدم توجه به استفاده از دستورالعمل پیشنهادی :

تورم یا کپک روی دیوارها یا کف

لکه های نرم روی زمین (احساس افتادگی کف زیر وزن خود)

شنیدن صدای چکه در زمانی که از آب استفاده نمی کنید.

آلودگی موریانه یا مورچه سفید

دوغاب یا کاشی های ترک‌خورده – حتی دیده ایم که کاشی ها با سوراخ هایی در کف، بالا می روند!

لکه های مرطوب روی دیوارها یا کف

بوی کپک در اتاق

بنابراین رعایت نکات عایق بندی بسار مهم است و باید بسیار جدی گرفته شوند.

در جایی که آسیب آب وجود دارد، راه حل نوسازی وجود دارد.

اگر میخواهید بازسازی حمام خود را آغاز کنید و می خواهید مطمئن شوید حمام جدید شما کاملاً ضد آب است، تماس بگیرید! با ۲ دهه تجربه در بازسازی  و طراحی آب بندی انواع پروژه ها، می دانیم که چگونه حمام‌های باشکوهی ایجاد کنیم که فراتر از استانداردهای عایق رطوبتی ایران باشد.

برای شروع پروژه بازسازی خودتان آماده اید؟ هم اکنون یک مشاوره رایگان در خانه با حمام هوشمندتر رزرو کنید، و ما مطمئن خواهیم شد که به محض رفع محدودیت‌های فعلی، یکی از طراحان متخصص ما از خانه شما بازدید میکند.

کلام آخر

مجتمع صنعتی مبتکران ماندانا پلیمردارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق‌سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸