دستورالعمل اجرای عایق رطوبتی

دستورالعمل اجرای عایق رطوبتی

عايق هاي رطوبتي پليمري نسل جديد، كاربردهاي متداول در صنايع ساختماني دارند.

توضیحات

عايق هاي رطوبتي پليمري نسل جديد، كاربردهاي متداول در صنايع ساختماني دارند. عايق هاي ورقه اي سنتي يا روش هاي سنتي قيرگوني گزينه ي مناسبي برای سطوح پیچیده نیستند. از مزاياي عايق هاي رطوبتي پليمري، امکان اعمال آن روي هر دو سطح عمودي و افقي است و در صورت نصب صحيح، طول عمر زيادي دارند. ويژگي هاي فيزيكي قوي عايق هاي رطوبتي پليمري اعمال شده و عملكرد طولاني مدت، از مزایای دیگر آن می باشد. دستورالعمل های منتشر شده توسط تولید کنندگان، توضيح مختصري در مورد استفاده از محصول، مواد جانبي و شيوه هاي ايمن مانند تهويه مناسب و تجهيزات حفاظت شخصی، در اختیار عموم می دهد.
در زير موارد مهم براي اجراي عايق هاي رطوبتي پليمري ذكر شده است :
۱. آماده سازي سطح
۲. يكپارچگي بستر
۳. شرايط محيطي 

۱.آماده سازي سطح 
مهمترين عامل اجراي عايق بندي، آماده سازی سطح زیرین است. دستورالعمل هاي سازنده شامل دستورالعمل هايي براي تميز كردن بستر براي اطمينان از عاري بودن آن از خاک و گردوغبار و ساير آلودگي هاي سطحي است. بايستي در سطوحي چون بتن و سطوح  مانند چوب و آسفالت، دستورالعمل هاي مشابهي براي آماده سازي مناسب سطح ارائه گردد. توليدكنندگان اطلاعاتي درمورد زمان استفاده از محصولات جانبي مانند شرایط استفاده از آستری، زمان خشک شدن لایه های عایق بندی و غیره را ارائه میدهند. هر محصول و برند عایق بندی، دارای روش خاصی برای اعمال است و توصیه می شود دستورالعملها و روشهاي پيشنهاد شده توسط سازنده، دنبال شود تا عایق بندی با نتیجه ی مطلوب حاصل گردد.

۲. يكپارچگي بستر
مشخصات پروژه اغلب اطلاعاتي در مورد ترميم بتن شل و شكسته با دوغاب سيماني، ملات و ساير مواد پیشنهادی از جمله محصولات خود شرکت، ارائه مي دهد. علاوه بر اين، سازنده عايق بندي ممكن است توصيه هايي براي تعمير حفره ها، ترك هاي بتني و لبه هاي تيز در سطح بتني قبل از اعمال سيستم عایق ارائه دهد. برای مثال، برخي از سيستم هاي عايق بندي، سفت تر از بقيه هستند و آنها را مستعد ترك خوردگي مي كنند. متناوباً، عایق های رطوبتی پلیمری، دارای ماهیتی انعطاف پذير با قابليت هاي عالي براي درزگیری ترك ها را ارائه مي دهند. يكپارچگي سطح بر عملكرد سيستم عایق بندی تأثير مي گذارد.

۳. شرايط محيطي
هنگام اجراي عايق هاي رطوبتي پليمري، آگاهي از شرايط محيطي در تعيين نتيجه برنامه ضروري است. آب و هوا نقش مهمي در دستیابی به عایق بندی موفق دارد. توصیه می شود در شرایط بارندگی یا مه گرفتگی، محصولات عایق بندی مايع، اجرا نشوند. برخي از توليدكنندگان توصيه مي كنند كه پوشش را دور از نور مستقيم خورشيد قرار دهيد، در حالي كه برخي ديگر ممكن است پيشنهاد كنند كه محصول خود را در حالت كاهش دما اعمال شود. اكثر محصولات عايق رطوبتي مايع در خارج از منزل در مواردي مانند پشت بام ها، استخرها، بالکنها، حوضچه هاي نگه داری آبزیان، اجرا مي شوند، بنابراين شرايط آب و هوايي يك نكته مهم است. متغيرهايي مانند دماي هوا ، دماي بستر، رطوبت نسبي و نقطه شبنم بايد تحت نظارت و ثبت قرار گيرند. اطلاعات بيشتر در مورد دماي برنامه را مي توان در برگه هاي اطلاعات توليدكنندگان و دستورالعمل هاي نصب مشاهده كرد.

توجه کنید که دستورالعمل ها بر اساس آزمایشات معتبر ارائه میگردند و رعایت آنها از آسيب های احتمالی بعدی و هزينه اضافي بعدی، جلوگیری می کند.

نتيجه گيري

با پيشرفت عايق بندي، استفاده از آن ها در كارهاي ساختماني زيادي ضرورت پيدا مي كند. اگرچه توليد كنندگان شباهت هاي زيادي در نحوه استفاده از محصولات دارند اما دستورالعمل آنها براي كاربردهای متفاوت ممكن است متفاوت باشد. پيروي از دستورالعمل ها این امکان را فراهم می آورد که  پيمانكار هيچ مرحله ی اجرایی را از قلم نيندازد.

بیشتر بخوانید :

عایق کاری رطوبتی چیست؟

راهنمای انتخاب بهترین عایق بندی برای سقف بتنی منازل مسکونی

مشکلات آب بندی و عایق کاری استخر و ارائه ی راهکار مناسب برای انتخاب بهترین عایق استخر

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما است.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸