بهترین روش برای آب بندی اسنخری دارای نشتی آب


بهترین روش برای آب بندی استخری دارای نشتی آب

دلایل زیادی برای نشت آب از استخر وجود دارد. در مقاله ی زیر به بررسی برخی از این عوامل و راهکارهای حل آن می پردازیم.

دلایل نشت آب
۱. مشکلات پمپ ها و موتورهای آب
۲. مشکلات مربوط به سایش و فرسایش تدریجی در عایق بندی استخر
۳. شل شدن کاشی کاری ها و سایر لوازم جانبی استخر در اثر نشتی آب

تعمیر و بازسازی استخر
در میان انواع مختلف استخر و جکوزی های موجود، تعمیر و بازسازی استخرهایی زمینی به دلیل قرارگرفتن در حفره ی ایجاد شده در زمین، دشوارتر است. استخرهای زمینی دارای انواع مختلفی هستند.
انواع استخرهای زمینی
۱. استخر بتنی
۲. استخر فایبرگلاسی
۳. استخر وینیلی

۱. استخر بتنی
اغلب استخرهای زمینی، از نوع بتنی می باشند. طول عمر و ماندگاری این استخر ها از انواع دیگر بیشتر بوده و محبوبیت فراوانی دارند. در روش های سنتی برای عایق بندی این استخرها از آب بندهایی مانند ایزوگام استفاده می شود. به دلیل ارتباط مستقیم آب با استخر و لایه لایه بودن عایق بندی ایزوگام، امکان نشت آب به لایه های زیرین و آسیب جدی به استخر وجود دارد. علاوه بر آن نیاز به کاشی کاری و متحمل شدن هزینه های اضافی از دیگر موارد پیش آمده است. ترک و شکاف های به وجود آمده در این نوع استخرها باید سریعاً رفع گردد. نشت آب می تواند باعث شل شدگی نرده ها، کاشی ها و سایر اتصالات استخر گردد.
در صورت کوچک بودن درز نشتی، می توان از انواع چسب های پلیمری و ملات پلیمری برای درزگیری استفاده کرد.
در صورت احداث استخر جدید و یا بازسازی استخرهای قدیمی، استفاده از عایق های رطوبتی مایع به دلایلی چون چسبندگی بالا روی انواع سطوح، کاربردی نمودن فضا بدون نیاز به کاشی کاری، مقاومت در برابر محیط های آبي، زمان خشک شدن مناسب، قدرت پوشش دهی عالی، توصیه می شود.

توجه : عایق رطوبتی استخر با رنگ استخر موجود در بازار، تفاوت دارد و در هنگام خرید، دقت کافی شود.

۲. استخر فایبرگلاسی
این نوع استخرها، از پیش ساخته هستند و عمر کوتاه تری نسبت به استخرهای بتنی دارند. نشتی آب رخ داده در این استخرها، عمدتاً به دلیل نصب نامناسب، خطاهای فردی، یا اشباع سنگ ریزه و شن های اطراف محفظه ی استخر، به دلایلی چون بارندگی یا عبور آب های زیرزمینی، می باشد.
برای جلوگیری از وسیع تر شدن شکاف، میتوان به ترمیم آن پرداخت.

۳. استخر وینیلی
استخرهای با پوشش وینیلی، سریع نصب می شوند اما هنگام کشیدن این روکشها دقت زیادی لازم است تا صاف کشیده شود. این استخرها، طول عمر پایینی دارند و پارگی سطح روکش، از دلایل اصلی نشت آب در این استخرها می باشد. اصابت اشیا تیز و یا بی دقتی شناگران از عوامل ایجاد پارگی در این نوع استخرها است. رفع نشتی استخر وینیلی، آسان است اما اینکار باید هرچه سریعتر انجام گردد تا عمق شکاف بیشتر نشود.

نتیجه گیری:
با بوجود آمدن روش ها و فناوری های نوین، نوع استخرها و نحوه ی آب بندی آنها در حال تغییر است. عواملی چون نصب سریع وآسان، مقاومت در برابر نشت آب و همچنین ثبات ماهیت و رنگ در برابر تشعشعات نورخورشید، از عوامل مهم در انتخاب نوع آب بندی می باشد. استفاده از چسب های پلیمری برای درزگیری و عایق های رطوبتی مایع ویژه ی استخر، برای حفاظت از استخر در برابر تغییرات آب و هوایی در فصول مختلف سال، توصیه می شود.

بیشتر بخوانید :
مشکلات آب بندی و عایق کاری استخر و ارائه ی راهکار مناسب برای انتخاب بهترین عایق استخر
۱۰ نکته مهم برای ساخت استخر
مشکلات استفاده از عایق ایزوگام برای عایق کاری و آببندی استخر
شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمردارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری ، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما است.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱ – ۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵ – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸