با باقیمانده رزین چه کنیم؟

با باقیمانده رزین چه کنیم؟

اگر مقداری از رزین مصرفی شما پس از مخلوط شدن با هاردنر اضافه ماند، مقاله زیر را حتما بخوانید.

توضیحات

با رزین باقی مانده چه چیزی درست کنیم؟

من فکر می‌کنم که اغلب ما به‌عنوان صنعتگر، طبیعتاً بایستی صرفه‌جویی کنیم. ما عاشق تغییر هدف هستیم و از هدر دادن یا دور ریختن مواد و متریال متنفریم. بنابراین می‌خواستم به شما چندین ایده بدهم که با رزین باقی‌مانده چه چیزی درست کنید.

رزین های رنگارنگ

نحوه مخلوط کردن مقدار مناسب رزین

اولین نکته این است که مقدار صحیح رزین را در وهله اول مخلوط کنید. زیرا ناامیدی ناشی از باقی ماندن بیش از حد در وهله اول، پس از نداشتن کافی و مجبور به مخلوط کردن بیشتر، دوم است.

اگر قالب را با رزین پر می کنید، ابتدا آب بریزید تا قالب پر شود. آن آب را داخل یک پیمانه اندازه گیری بریزید و حجم رزین مورد نیاز خود را مشاهده خواهید کرد، سپس کمی بیشتر به آن اضافه کنید تا آنچه ممکن است در فنجان های همزن گیر کرده باشد.

بنابراین اگر در نهایت ۴ اونس آب دریافت کردید، می خواهید رزین ۲,۵ اونس و هاردنر ۲.۵ تهیه کنید. این به شما حدود ۵ اونس رزین مخلوط می دهد و مطمئن شوید که می توانید کل قالب را پر کنید.

 

نکته:

قبل از افزودن رزین به آن، مطمئن شوید که قالب پس از این فرآیند کاملاً خشک است. هر آب باقی مانده در آن می تواند در فرآیند پخت اختلال ایجاد کند.

توجه  مهم!! مشخصات محصول را بررسی کنید تا بدانید نحوه صحیح و مقادیر شرکت تولیدی به چه صورت است.

خوب، پس همه این کارها را انجام دادید، اما هنوز مقداری رزین کاملاً خوب و آماده دارید، حتی شاید در چندین رنگ، چیکار میکنید؟

اضافه کردن آب به قالب قبل از افزودن رزین جهت تعیین حجم رزینرزین های رنگارنگاضافه کردن رزین در قالب

ایده هایی برای رزین باقی مانده

قبل از شروع پروژه اصلی خود، تعدادی از قالب‌های زیبا و کوچک را که دوست دارید تهیه کنید.

با باقیمانده‌رزین، شروع به ریختن تعدادی از آن قالب ها کنید. در صورت نیاز، رنگ‌ها را لایه‌بندی کنید.

اگر قالب‌هایی دارید که در طراحی آن‌ها برجسته است، مانند قسمتی که هنگام قالب‌گیری بلند می‌شود، مقادیر کم رزین برای رنگ‌آمیزی آن استفاده کنید و بعداً آنها را تکمیل کنید.

حتی می توانید شروع به ساخت مجموعه‌ای از زیرلیوانی‌های طرح ابر و بادی کنید. بعد از هر پروژه یک قالب زیر لیوانی را پر کنید، هر رنگی که باقی مانده را بچرخانید و مخلوط کنید. اگر فقط کف قالب را میپوشاند، وقتی چند عدد از آنها را آماده‌کردید، می توانید یک دسته جدید از رزین شفاف یا رنگی را مخلوط کنید تا بقیه هر قالب را پر کنید.

کلام آخر

آموزشگاه پیشگامان کارآفرین، وابسته به سازمان فنی و حرفه ای کشور، در زمره ی آموزشگاه های پیشرو در زمینه  توانمند سازی و خوداشتغالی جوانان عزیز می باشد. راه اندازی کسب و کاری به روز و بدون نیاز به سرمایه کلان، اعطای گواهی سازمان فنی حرفه ای پس از شرکت در دوره ها و آموزش کاملاً عملی و کارگاهی از مزایای شرکت در این دوره ها می باشد.
برای آشنایی با دوره های کار با رزین می توانید با ما در ارتباط باشید.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989364084035 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸