چگونه بهترین عایق رطوبتی برای فصل بارانی سال انتخاب کنیم؟

در این مقاله، راه حل های مناسب عایق بندی برای محافظت از پشت بام در برابر نشت و نفوذ آب باران، ارائه می گردد.

چگونه بهترین عایق رطوبتی پشت بام را انتخاب کنید؟

بارش باران در فصل پاییز و تماشای آن از پنجره، بسیار لذت بخش است. با این حال، اگر پشت بام با محصولات عایق رطوبتی مناسب، عایقکاری نشده باشد، یک روز بارانی فوق‌العاده می تواند به سرعت به بدترین کابوس تبدیل شود و دردسرساز شود.

معمولاً یک عایق رطوبتی ایده‌آل پشت‌بام، در برابر عوامل خارجی مختلف مانند رعد و برق، باران، نفوذ گرمای سوزان تابستان و اشعه ماوراء بنفش خورشید، مقاوم است.
بنابراین، خرید و عایقکاری پشت بام با محصولات ضد آب که از استانداردهای بالایی برخوردار هستند، الزامی است. در این مقاله، راه حل‌های مناسب عایقبندی برای محافظت از پشت بام در برابر نشت و نفوذ آب باران، ارائه می‌گردد.

ایزوپل پشت بام چیست؟

یک عایق رطوبتی پلیمری، برای عایق بندی و در عین حال رنگ آمیزی، پشت بام ساختمان های تجاری و مسکونی است. این محصول به صورت مایع با رنگ های دلخواه در اختیار مصرف کننده قرار میگیرد. به راحتی روی انواع سطوح اعمال میشوند و بعد از اعمال روی سطح، لایه‌ای مقاوم در برابر نفوذ آب و رطوبت ایجاد کرده، چسبندگی بالایی بر روی سطوح مختلف داشته و مقاوم در برابر ضربه و سايش میباشد.

هنگامی که صحبت از راه حل های عایق بندی پشت بام و انتخاب روشی مقاوم در برابر نشت آب و رطوبت می گردد. ایزوپل، یکی از مورد محبوب ترین گزینه ها در سراسر ایران است.

دلیل استفاده گسترده از این محصول عایق بندی چیست؟

دلیل استفاده گسترده از این محصول عایقبندی، توانایی اجرای آسان آن بر روی انواع پشتبام های بتنی، آجری، فلزی، سطوح گنبدی و حتی شیروانی است. لایه ای الاسترومر و یکپارچه در برابر نفوذ آب، ایجاد می‌کند. در نتیجه، عایق رطوبتی پلیمری ایزوپل، هرگز به آب باران اجازه نفوذ و نشت به، داخل را نمی‌دهد.

همچنین دوام بیشتری نسبت به عایق کاری سنتی پایه قیر، دارد. استفاده از این عایق نه تنها به عایق بندی پشت بام محدود نمیشود، بلکه آجرها، بلوک های بتنی و سنگ ها را نیز آب‌بندی میکند. افراد دوستدار محیط زیست، استفاده از ایزوپل را به دلیل مواد با کیفیت و سازگار با محیط زیست به کار رفته در فرمولاسیون آن، به هم توصیه می‌کنند.

علاوه بر این، ایزوپل دارای خواص قارچ‌کش و جلبک‌کش است که رشد جلبک و قارچ را درپشت‌بام، متوقف می‌کند. این مورد در مناطق مرطوب مانند شمال ایران و استان های گیلان و مازندران، حائز اهمیت است.

با بروز آپارتمان نشینی و محدود شدن فضای سبز در میان ساختمان‌های بلند، بالکن‌ها و روف گاردن‌ها مکانی برای آرامش و پاکسازی هوای محیط، مورد استفاده قرار میگیرند.

عایق رطوبتی باکن ایزوپل، انتخابی آیده آل برای عایقبندی این نواحی میباشد زیرا علاوه بر خاصیت عایقبندی، این مناطق را کاربردی کرده و قابلیت تردد را برای ساکنین برخلاف عایق‌های پایه قیری چون ایزوگام، فراهم میکند.

کلام آخر

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸