آموزش ساخت میز چوبی رزینی

میز رودخانه ای اپوکسی یک مبلمان ترکیبی است که از تخته های چوبی و رزین اپوکسی بین آنها ساخته شده است، اغلب قسمت های خالی دارای لبه های طبیعی هستند و اپوکسی حاوی رزین بین آنها به نظر می رسد مانند رزین رودخانه جاری از سال ۲۰۱۹ بسیار محبوب شده اند. ایده رودخانه اپوکسی مانند بسیاری دیگر از ایده های جذاب، از ایالات متحده آمریکا ظهور پیدا کرد. این میزها بسیار مدرن اما در عین حال فوق العاده اصیل و با کیفیت هستند. علاوه بر این، چشم نواز بوده و زیبایی عجیب و غریبی را ساطع می کنند.

رودخانه اپوکسی از طریق ترکیب چوب و رزین، کنتراست بسیار هیجان‌انگیزی ایجاد می‌کنند و بنابراین برای اکثر افراد بسیار جذاب هستند. هم دوستداران مبلمان چوبی و هم افرادی که سبک مدرن را ترجیح می دهند به یک اندازه مورد توجه این نوع میز رودخانه ای اپوکسی قرار می گیرند.

هیچ محدودیتی برای خلاقیت در ساخت میز اپوکسی وجود ندارد:

از عجیب‌ترین گونه‌ها با رنگ‌ها و ساختارهای زنده و طراحی فوق‌العاده تا طرح‌های محافظه‌کارانه‌تر، تمیزتر، با رنگ‌های خنثی یا شفاف‌تر، تقریباً هر چیزی ممکن است.

لوازم مورد نیاز شما برای میز چوبی رزینی

رزین اپوکسی، اگرچه یک ماده بسیار پرکاربرد است که پس از پخت، مقاومت زیادی پیدا می کند، اما در طول فرآیند پخت، ماده ای بسیار حساس است. بنابراین، انتخاب یک رزین با کیفیت بسیار مهم است تا بتوانید پس از خشک شدن رزین از یک روکش عالی اطمینان حاصل کنید. شما به رزین ریخته‌گری برای ایجاد جدول رودخانه و همچنین رزین لمینیت برای ایجاد پوشش نهایی روی میز خود نیاز دارید.

پیشنهاد:

ما دو نمونه از محصولات پیشرو در هر دسته را انتخاب کرده ایم تا به شما کمک کنیم بهترین اپوکسی را برای جدول رودخانه خود انتخاب کنید. این محصول تولیدی شرکت دانش بنیان ماندانا پلیمر می باشد و دردسترس هموطنان عزیز قرار گرفته‌است. این برند برای افراد مبتدی و حرفه ای قابل استفاده است. دستورالعمل‌های دقیقی را که همراه با کیت رزین خود ارائه می‌شود پیدا خواهید کرد تا به شما در این فرآیند کمک کند. این رزین مانند کریستال شفاف می شود و در صورت اضافه کردن رنگ، رنگ شفافی خواهید داشت که یادآور شیشه است.

بهترین رزین اپوکسی برای ریخته گری میز اپوکسی

هنگام ریخته‌گری میز به رزینی با ویسکوزیته کم نیاز دارید. رزین باید به اندازه ای سیال باشد که به راحتی در قالب ریخته‌ شود. استفاده از رزین ریخته‌گری تضمین می کند که تمام شکاف های کوچک و مناطقی که دسترسی به آن سخت است پوشانده شده است. رزین‌های زیر به عنوان اجزای مایع شفاف فروخته می شوند، بنابراین برای ایجاد افکت جدول رودخانه باید رنگدانه رنگی خود را اضافه کنید.

در جایی که بیشتر رزین های دیگر نیاز به اعمال لایه های نازک دارند، این رزین اپوکسی را می توان در لایه‌ای به ضخامت ۲ اینچ ریخت. به دلیل نرخ گرمازایی کم، می توانید انتظار یک دوره پخت آهسته را داشته باشید، به این معنی که رزین در هنگام پخت گرمای زیادی تولید نمیکند. این رزین به احتمال کمتری منقبض میشود، بوی بسیار کمی تولید میکند و هیچ گونه ترکیبات آلی فرار (VOCs) منتشر نمیکند.

نکته:

اکثر رزین‌های اپوکسی با گذشت زمان رنگ زردی پیدا می‌کنند، اگرچه این در قطعات رنگی کمتر مشهود است. این محصول با مهارکننده های تخصصی UV ساخته شده است که به جلوگیری از زرد شدن رزین شما کمک می کند. برای افزودن رنگ، پودرهای رنگدانه میکا به خوبی با این رزین مخلوط می شوند. هرگز نباید اپوکسی خود را با یک محصول روغنی مخلوط کنید یا روی آن بریزید.

هنگامی که میز رودخانه اپوکسی شما ریخته گری و پخت شد، به نفع شماست که یک پوشش شفاف نهایی را به عنوان یک لایه محافظ روی میز خود اعمال کنید. این باعث آب بندی اپوکسی و افزایش دوام آن می شود. پیشنهاد می کنیم یک روکش مقاوم در برابر اشعه ماوراء بنفش انتخاب کنید تا از زرد شدن این لایه شفاف در طول زمان جلوگیری شود.

آماده سازی برای ساخت میز رزین اپوکسی

انتخاب چوب:

برای یک میز رودخانه، به یک تخته چوبی که تا حد امکان طبیعی باشد یا یک تخته ساخته شده از تنه درخت که حداقل ۱,۶ اینچ ضخامت دارد، نیاز دارید. اگر تکه چوب دارای یک به اصطلاح ‘لبه طبیعی’ با پوست باشد، کل چیز بسیار زیبا به نظر می رسد. شما می توانید چنین تخته های چوبی ‘خام’ را از یک فروشنده چوب، از طریق اینترنت یا در یک مغازه نجاری خوب تهیه کنید.

چوب را با دقت خشک کنید: مهمترین چیز این است که چوبی که می خواهید استفاده کنید به اندازه کافی چاشنی‌شده یا به خوبی خشک باشد. (در حالت ایده آل کمتر از ۱۲%)

شرایط کار برای ساخت میز چوبی اپوکسی شما:

محیط کارگاهی خشک و بدون گرد و غبار یا گاراژی که در زمستان گرم می شود برای این کار بسیار توصیه می شود. همچنین مهم است که در یک منطقه تهویه مناسب کار کنید. حفظ دمای ثابت کارگاه در حالت ایده آل ۲۰ درجه سانتیگراد یا بیشتر در طول نصب و در طول زمان پخت رزین بسیار مهم است. در شرایط سرد، مرطوب یا گرم کار نکنید زیرا این کار بر عملکرد، خشک شدن و ظاهر رزین تأثیر می گذارد، این می تواند میز چوب اپوکسی شما را خراب کند.

نکته:

رزین اپوکسی را روی زمین نگهداری نکنید زیرا کف همیشه سردتر از اتاق است. حتی اگر دمای کامل حدود ۲۰ درجه سانتیگراد را داشته باشید، کف از ۱۵ تا ۱۷ درجه سانتیگراد بیشتر نخواهد بود. اگر رزین خیلی سرد باشد، حباب های ریزی تشکیل می شود که حتی با تفنگ حرارتی به سختی می توانید از رزین خارج شوید.

روغن کاری رومیزی

ساده ترین راه برای پرداخت این است که روی میز را روغن کاری کنید تا از چوب محافظت شود. با روغن کاری، ظاهری صاف با درخشندگی کمتر، اما حسی طبیعی به سطح می دهید. من روغن Odie را توصیه می کنم. چوب را مهر و موم می کند و حس طبیعی به آن می بخشد. علاوه بر این، با این روغن تنها یک بار استفاده لازم است و پس از آن نیازی به روغن کاری ندارید.

نکته:

بهتر است روغن را به طور مساوی با یک پارچه نرم روی کل میز بمالید. با این حال، قبل از اینکه روی میز را روغن کاری کنید، باید آن را – به خصوص ریور ریور – با دستگاه پولیش و خمیر پولیش جلا دهید. این برای از بین بردن هر گونه اثر سنباده و دستیابی به سطحی ابریشمی است.

کلام آخر

آموزشگاه پیشگامان کارآفرین، وابسته به سازمان فنی و حرفه ای کشور، در زمره ی آموزشگاه های پیشرو در زمینه  توانمند سازی و خوداشتغالی جوانان عزیز می باشد. راه اندازی کسب و کاری به روز و بدون نیاز به سرمایه کلان، اعطای گواهی سازمان فنی حرفه ای پس از شرکت در دوره ها و آموزش کاملا عملی و کارگاهی از مزایای شرکت در این دوره ها می باشد.
برای آشنایی با دوره های کار با رزین می توانید با ما در ارتباط باشید.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989364084035 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸