آموزش رزین اپوکسی چوب

آموزش رزین اپوکسی چوب

در این مقاله با تکنیکی جذاب از تلفیق رزین و چوب، آشنا شویم.

در ۱۲ مرحله آموزش خود را دسته بندی می کنیم.

مرحله ۱

خرید مواد اولیه مواد مورد نیاز برای این پروژه بوم است. می توان از بوم های نقاشی معمولی استفاده کرد اما پیشنهاد ما، استفاده از تخته چندلا است زیرا ارزان تر از بوم های جداگانه است.

رزین اپوکسی و هاردنر مربوطه، انواع رنگ ها از مواد ضروری دیگر هستند.

رنگ /  اسپری رنگ

رنگ اکریلیک ۲ اونس. بطری ها رنگ کافی را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید چندین قطعه بسازید. من بیش از ۱۳ متر مربع ساخته‌ام. از قطعات و من هنوز رنگ بیشتری باقی مانده است. اسپری رنگ برای آستر کردن چوب است تا بافت چوب از روی قطعه مشخص نشود.

لیوان های یکبار مصرف پلاستیکی

من از یک فنجان بیش از یک بار استفاده نمی کنم، بنابراین خرید چند فنجان پلاستیکی ارزان قیمت بهترین کار را دارد.

چوب بستنی های بزرگ

اینها برای مخلوط کردن رزین و همچنین مخلوط کردن رنگ با رزین هستند، برای این کار من از یک عدد در هر فنجان استفاده می کنم زیرا دوست ندارم مدام رنگ ها را با هم مخلوط کنم.

کیسه پلاستیکی

من از کیسه ‌های زباله ۵۵ گالن استفاده میکنم، اما خرید این کیسه‌ها احتمالاً هزینه بیشتری نسبت به خرید چند ورقه‌پلاستیکی برای ساختن یک محل کار خوب دارد که میزهای شما را خراب نمیکند.

دستکش لاتکس

برای محافظت از دستان شما در برابر رزین اگر مقداری روی دستتان بود، چیز مهمی نیست، فقط آن را پاک کنید و دستان خود را بشویید.

لوله پی وی سی (اختیاری)

این برای ساخت یک قاب پوشش محافظ است که با یک غلاف پلاستیکی برای قرار دادن در اطراف/ بالا ترکیب شده است تا از فرود آمدن گرد و غبار و خراب کردن شاهکار شما جلوگیری کند. من فکر می کنم یک جعبه مقوایی نیز خوب کار می کند، اما باید بزرگتر از قطعه شما باشد.

تنها یک ابزار برای این پروژه مورد نیاز است که یک تفنگ حرارتی است، اما یک مشعل به همان خوبی کار خواهد کرد. هدف آن بیرون ریختن حباب هایی است که در رزین شما هستند.

مرحله ۲: برش چوب

برای این مرحله، چوب را به اندازه دلخواه برش دهید، سپس لبه ها را سنباده بزنید تا صاف و کمی گرد شوند. اگر چوب تاب کمی دارد، سعی کنید قطعه‌ای را پیدا کنید که تاب کمتری داشته باشد، زیرا رزین قسمت‌های پایین‌تر را پر می‌کند و لبه‌های سفیدی روی کار شما باقی می‌گذارد.

مرحله ۳: بتونه کاری چوب

اسپری رنگ کردن چوب یک هدف دارد. چوب بدون آستر بافت چوبی پشت خود خواهد داشت، با پرایمر رنگ ها بهتر بیرون می آیند.

مرحله ۴: برنامه ریزی رنگ ها

همه چیز به شما بستگی دارد، رنگ های مورد علاقه خود را انتخاب کنید، ترکیب رنگ ها را جستجو کنید، سعی کنید یک منظره را بازسازی کنید، رنگ های موجود در طبیعت را دنبال کنید. صرفاً در چشم بیننده.

مرحله ۵: بوم و فنجان را آماده‌کنید

آماده‌سازی فنجان ها فقط قرار دادن یک فنجان برای هر رنگی است که استفاده میکنید. آماده سازی بوم شامل قرار دادن روی چیزی است که آن را بالا میبرد، بنابراین در رزینی که از کناره‌ها می ریزد نمی نشیند. همچنین، هنگام آماده کردن بوم، از تراز بودن آن اطمینان حاصل کنید.

مرحله ۶: مخلوط کردن رزین

مخلوط کردن رزین بسیار ساده است، فقط دستورالعمل های روی بطری را دنبال کنید. رایج ترین روش اختلاط رزین اپوکسی، مخلوط کردن با نسبت ۱:۱ است. هنگام مخلوط کردن، همه را در ۱ فنجان مخلوط کنید و مطمئن شوید که حدود ۷ دقیقه مخلوط شود. دو طرف فنجان و کف آن را بخراشید تا کاملاً یکدست شود، در غیر این صورت رزین آنطور که باید سفت نمی شود.

مرحله ۷: رزین را در فنجان ها بریزید

با فنجان های آماده شده داخل آن ها رزین بریزید. نکته، اگر یک رنگ بیشتری می خواهید، رزین بیشتری اضافه کنید. پس از ریختن رزین، رنگ اکریلیک را به هر فنجان اضافه کنید. هر بار کمی اضافه کنید، تا زمانی که رنگ به جای شفافیت، یکدست شود. برای شروع فقط یک تن اضافه نکنید، زیرا اگر مقدار زیادی اضافه کنید، واکنش سریعتر اتفاق می افتد و رزین شما در فنجان ها شروع به گیرش می کند. اگر مقدار زیادی اضافه شد، سریع کار کنید.

مرحله ۸: ریختن‌رزین روی چوب

این همه در مورد نحوه تصور شما از قطعه خود است. رزین خود را دقیقاً همانطور که تصور می‌کردید بریزید، اما قبل از اینکه ببندد زیاد به محصول نهایی متصل نشوید زیرا تغییراتی ایجاد می‌شود. فقط مطمئن شوید که از تفنگ حرارتی زیاد استفاده کنید.

مرحله ۹: تفنگ حرارتی

میتوان با کمک تفنگ حرارتی به بروز حباب ها در کار هنری پایان دهید، به خصوص بسیاری از موارد که نیاز به ظریف کاری زیادی داریم.

مرحله ۱۰: قطعه خود را بپوشانید

با روکشی که از قبل ساخته‌اید، چه از جنس پی وی سی و پلاستیک یا یک جعبه مقوایی، فقط مطمئن شوید که به قطعه شما برخورد نکند. پوشش را بالای آن قرار دهید و اجازه دهید حداقل ۸ ساعت بماند. برای اطمینان از تنظیم بودن آن، قطعه را لمس نکنید، در عوض، رزینی را که از روی تخته چکه کرده بود، لمس کنید.

مرحله ۱۱: آشکارسازی

برداشتن جلد بخش بسیار سرگرم کننده ای از آن است زیرا این لحظه ای است که در نهایت جزئیات شاهکار خود را بررسی می کنید. اکنون آماده قطع است.

مرحله ۱۲: نکات اضافی

من دوست دارم ‘سلول’ را در قطعاتم قرار دهم و برای این کار، قبل از استفاده از تفنگ حرارتی، یک رزین را روی دیگری بکشم. این اجازه می دهد تا حباب های هوا بالا بیایند و حفره های کمی در رزین سطح ایجاد کنند تا نشان دهند چه رنگی زیر آن است.

ریختن ابروباد یکی از جذاب‌ترین ظاهرهاست زیرا چندین رنگ را در یک فنجان می‌ریزید و سپس آن را به سرعت روی تخته می‌چرخانید. هنگامی که روی تخته قرار گرفتید، آن را بلند کنید تا رزین آزاد شود و رنگ ها را از هم جدا کنید.

کلام آخر

آموزشگاه پیشگامان کارآفرین، وابسته به سازمان فنی و حرفه ایی کشور، در زمره ی آموزشگاه های پیشرو در زمینه  توانمند سازی و خوداشتغالی جوانان عزیز می باشد. راه اندازی کسب و کاری به روز و بدون نیاز به سرمایه کلان، اعطای گواهی سازمان فنی حرفه ای پس از شرکت در دوره ها و آموزش کاملا عملی و کارگاهی از مزایای شرکت در این دوره ها می باشد.
برای آشنایی با دوره های کار با رزین می توانید با ما در ارتباط باشید.
همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989364084035 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸