آسیب شناسی عدم استفاده از پرایمرها

آسیب شناسی عدم استفاده از پرایمر ها

متون سلسله سخنرانی های  پروفسور میرمحسنی فوق دکترای علوم پلیمر از ولونگگ استرالیا در رابطه با “دلایل استفاده از پرایمر”

توضیحات

بخش دوم
آسیب شناسی عدم استفاده از پرایمر ها
شش دلیل مهم برای  استفاده از پرایمر ها در سابستریت و سطوح بتنی:
۱– پرایمر موجب کاشت سایت هایی در داخل بتن میشود که آن سایت ها موجب اتصال قوی بتن به آستری شده و چسبندگی لایه های اپوکسی به سطح بتن را انجام می دهد. پس اگر بدون پرایمر لایه آستری اجرا شود، کمترین مقدار تداخل و همپوشانی بتن با آستر صورت خواهد گرفت که اولین عارضه  آن راحت کنده شدن استری می باشد.
۲ سطوح بتنی دارای رطوبت، مواد معدنی و گازهایی هست که میتواند از واکنش های مختلف داخل سیمان آزاد شود. اگر بدون استفاده از پرایمر، لایه های استر را اجرا کنیم هنگام پخت و  در اثر گرم شدن، گازهای محبوس شده در داخل بتن آزاد شده و یا بخاراتی که در داخل بتن وجود دارد در اثر گرما آزاد خواهند شد و سطوح را متخلخل میکنند.

۳ دلیل دیگر در استفاده از پرایمرها سنجش عکس العمل سطوح بتنی در مقابل واکنش پذیری بتن با لایه های اصلی یعنی لایه آستری و رویی می باشد.
سطوح بتنی مخصوصاً سطوح بتنی کهنه مملو از مواد روغن و گریس و مواد شیمیایی و رطوبت و … می باشد که اگر عکس العمل بتن را درست ارزیابی نکنیم، ممکن است هنگام اجرای کفپوش اپوکسی این مواد روغنی بین آستر و بتن مهاجرت کرده و بعد از مدتی کندگی یا تبله و یا ترک در سطح اپوکسی  اتفاق خواهد افتاد.

۴ هر چقدر کف یا سیمان به خوبی تمیز شده باشند، همیشه یک میزان گرد و خاک وجود دارد که به شدت چسبندگی لایه اپوکسی (لایه میانی) را به کف بتن کاهش میدهد. میکروداست ها را هر چقدر قبل از اجرا تمیز کنید به دلیل ماهیت سطوح سیمانی و بتنی، این میکروداست ها روی سطح جذب میشوند.
استفاده از پرایمر باعث میشود که این میکروداست ها درون میکروکانالها دفن شده و مشکل چسبندگی آستر با لایه های بتن کاهش یابد.

۵ بدون استفاده از پرایمر ممکن است که آستر در خلل و فرج بتن نفوذ کرده و سطح، صافی و آیینه ای و صیقلی بودن خود را از دست بدهد و یا مصرف لایه میانی برای اینکه به سطوح صیقلی و صاف برسیم بالا می رود.

۶  اگر سطوح بتنی را بدون پرایمر استفاده بکنیم در هنگام اجرای آستری با لیسه، مجریان، لیسه را  روی سطوح بتنی میکشند و باعث ایجاد خراش در سطح بتن میشوند. این کار  باعث لایه برداری از بتن شده و ذرات ریز بتن با آستری مخلوط میشود که در نتیجه این عمل، عارضه های متعددی از جمله تغییر رنگ آستری ایجاد خواهد شد.

دانلود ویس های سخنرانی پروفسور میر محسنی
بخش دو: شش دلیل مهم برای استفاده از پرایمر ها در سابستریت و سطوح بتنی

در صورتی که علاقه مند به اجرای انواع کفپوش های دکوراتیو و صنعتی هستید، می توانید در ورکشاپ و کارگاه های عملی و تخصصی اجرای کفپوش های سه بعدی پروفسور میرمحسنی شرکت نمایید.

مشاوره رایگان با واحد آموزش:

۰۹۳۶۴۰۸۴۰۳۵-۰۹۱۲۴۹۳۷۸۹۷

مجتمع صنعتی دانش بنیان ماندانا پلیمر برترین برند تولیدی، اجرایی و آموزشی در ایران

در صورت نیاز به خرید متریال کفپوش اپوکسی درجه یک  می توانید با کارشناسان فروش ماندانا پلیمر در ارتباط باشید:

۰۹۳۹۰۵۲۸۰۶۱-۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸-۰۴۱۳۳۲۵۴۰۰۵