آب بندی چاله آسانسور

آب بندی چاله آسانسور

امروزه آسانسور یکی از ملزومات سازه های مرتفع است. از موارد استاندارد سازی آسانسور، عایق بندی اصولی چاله آسانسور است.

چاله ی آسانسور مانند یک زیرزمین کوچک می باشد که در سطحی پایین تر از سطح زمین، حفر می گردد. چاله  آسانسور معمولاً در برابر سفره های آب زیرزمینی، آسیب پذیر است.
به دلیل ساخت و ساز های مجاور چاله آسانسور، سطح آب سفره های زیرزمینی نیز تغییر کرده و بنابرین این ناحیه در معرض تجمع آب می باشد.
آب، از طریق اتصالات قسمت های مختلف سازه، درزها و شکاف های موجود در کف و دیواره ها، وارد چاله ی آسانسور می شود. نشت آب تا رسیدن سطح آب به سطح آب سفره ی زیرزمینی آن ناحیه ادامه می باید. به دلیل وجود تاسیسات الکتریکی و مکانیکی در آسانسور، نفوذ و تجمع آب، باعث آسیب های جدی می شود و خطرناک است.
روش های متعددی برای آب بندی چاله ی آسانسور، وجود دارد. در ادامه ی این مقاله به بررسی یکی از روش های آب بندی چاله ی آسانسور توسط عایق رطوبتی پلیمری مایع، می پردازیم.
می دانیم آب بندی چاله ی آسانسور به دلیل محدودیت های فضای داخلی آن، دشوار است و چالش های فراوانی برای اجرای صحیح عایق بندی ایجاد میکند.
استفاده از عایق رطوبتی مایع، به دلیل پوشش دهی کامل تمام اجزای چاله، از جمله کف، دال ها و دیواره ها، عایقی یکپارچه و بدون درز، در برابر نفوذ آب ایجاد کرده و مشکل نشت آب به داخل چاله ی آسانسور را حل کرده است.
بدون نیاز به اجرای عملیات حرارتی نظیر آنچه در عایق بندی های رطوبتی مانند ایزوگام و قیرگونی اتفاق می افتد، عایق رطوبتی مایع توسط غلطک یا اسپری روی تمام سطوح چاله بصورت یکدست، اجرا می شود و غشایی تک جزیی با قدرت چسبندگی بالا، به دست می آید.

مزایا و ویژگی های اجرای عایق رطوبتی مایع در چاله ی آسانسور:

  • سریع، اجرای آسان و مقرون به صرفه
  • کاهش قابل توجه زمان اجرا و هزینه های مرتبط با آن
  • دوستدار محیط زیست
  • مقاوم، غیر سمی، بدون بخارات و گازهای سمی، عدم ایجاد خطر برای مجریان عایق بندی

 نتیجه گیری:
امروزه آسانسور یکی از ملزومات سازه های مرتفع است. این وسیله به دلیل حمل افراد، حساس بوده و بایستی مورد تایید استاندارهای زیادی قرار گیرد. از جمله موارد استاندارد سازی آن، عایق بندی اصولی چاله ی آسانسور است. از جمله روش های آب بندی چاله، استفاده از عایق رطوبتی مایع می باشد. نتیجه ی این عایق بندی، ایجاد یک سیستم کامل حفاظتی در برابر نشت و نفوذ آب، است.

بیشتر بخوانید :

آب بندی مبتنی بر فشار مثبت و منفی چیست؟
شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمردارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸