آب بندی مخزن آب زیرزمینی- بررسی مشکلات

عایق بندی مخازن آب زیرزمینی به دلیل شرایط مکانیکی خاص و تماس طولانی مدت با آب، دارای پیچیدگی هایی می باشد.

در ابتدا به بررسی مشکلات رایج در عایق بندی مخازن آب زیرزمینی به مرور زمان میپردازیم.

۱. آسیب ساختاری

در فصول بارانی به دلیل فشار آب های زیرزمینی، مخازن آب دچار ترک خوردگی و شکاف شده و آب های زیرزمینی همراه با نمک های محلول در آن، وارد محفظه آب شده و علاوه بر آلودگی آب شرب داخل مخزن، باعث دفرمه شدن و آسیب به ساختار مخزن، میگردد.

۲. عدم اطمینان از چسبندگی و مناسب بودن عایق بندی

اکثر عایق بندی های سنتی موجود در بازار قادر به ایجاد سطح یکدست با چسبندگی بالا به سطح داخلی و خارجی مخزن آب زیر زمینی نیستند و پس از مدتی دچار جداشدگی و طبله زدن و ورود آب به داخل سازه می شوند و هزینه عایق بندی مجدد متحمل مالکان می شود.

۳. بکارگیری مواد آلاینده آب در ساختار عایق

برخی عایق های نوین و سنتی موجود، دارای مواد و متریالی هستند که باعث آلایندگی آب نگهداری‌شده در مخزن می شوند و این مشکل خطرات و مشکلات فراوانی را به همراه دارد.

۴. رشد قارچ و جلبک در مخزن

تماس طولانی سطح داخلی مخزن با آب باعث میشود این مکان مستعد رشد انواع جلبک، قارچ و کپک باشد. استفاده از عایق بندی که دارای خاصیت ضد قارچ و ضد جلبک باشد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

کلام آخر

در مقاله بعدی به بیان راه کار های مقابله با مشکلات مطرح‌شده می پردازیم.

شرکت دانش بنیان مبتکران ماندانا پلیمر دارای طیف گسترده ای از محصولات و سیستم های مناسب برای عایق کاری موفق می باشد. مشاوران و کارشناسان ما، با تجربه ی بالا و حضوری بالغ بر دو دهه در زمینه عایق سازی ساختمانهای تجاری، صنعتی و مسکونی، آماده مشاوره و همکاری با شما هستند.

همین امروز با ما تماس بگیرید:
+989390528061 – +98 41 332 540 05 – ۰۲۱۸۸۶۸۹۷۹۸