مقایسه عایق های رطوبتی پلیمری با روش های سنتی

عایق های رطوبتی پلیمری چه مزایایی نسبت به روش های سنتی نظیر قیرگونی و ایزوگام برای عایق کاری استخر دارد؟
عایق های رطوبتی پلیمری برای عایقکاری سطوح مختلف به ویژه استخرها از دیر باز مسئله قابل توجهی برای تولید کنندگان و مصرف کنندگان بوده است. چرا که استخر های تفریحی، آبیاری، کشاورزی، پرورش ماهی، حوض و حوضچه ها با کاربری های مختلف معمولاً منشا اصلی هدر رفت آب بوده و موجب القای هزینه های اضافی می گردند.

عایق های رطوبتی پلیمری استخر

عایقکاری استخر با روش های سنتی نظیر ایزوگام از جمله روش های ناکارآمد جهت آب بندی استخر می باشد. ایزوگام عایقی بر پایه قیر می باشد که علیرغم باور عموم به هیج عنوان برای عایق کاری استخر بتنی- سیمانی و درگیری با سیمان و بتن مناسب نمی باشد. چرا که قادر به تحمل فشار هیدرواستاتیکی ایجاد شده نبوده و به راحتی از سطح استخر جدا می شود. همچنین عدم مقاومت ایزوگام به تغییرات دمایی باعث جدا شدن اورلپ های ایزوگام از سطح استخر می شود. با توجه به هزینه نصب ایزوگام و جداسازی مجدد آن و هزینه گزاف عایقکاری چندین باره و ظاهر نامطلوب ایزوگام، می توان به این نتیجه رسید که ایزوگام به هیچ عنوان از لحاظ طول عمر و توجیه اقتصادی برای عایق کاری استخر مناسب نمی باشد.

از آنجا که طبق تجربه های کسب شده در سالیان مدید، عایق های سنتی و قیری نظیر ایزوگام و قیر گونی در برابر نفوذ آب دوام و مقاومت کافی را دارا نمی باشند استفاده از عایق و رنگ استخر نانو جدیدترین تکنولوژی روز می باشد؛ که به منظور عایق کاری کلیه سطوح از جمله عایق کاری و رنگ استخر و رفع مشکل نشتی کلیه سطوح قابل استفاده می باشد این عایق استخری دارای مقاومت بالایی بوده و در بین انواع روش آببندی استخر مطمئن ترین، آسان ترین و اقتصادی ترین روش جهت رفع نشتی استخر بوده و در رنگ های مختلف و نوع بی رنگ موجود می باشد که نوع بی رنگ آن (تحت عنوان چسب عایق بندی استخر) قابل استفاده می باشد.

مزایا

با توجه به بالا بودن هزینه قیر و طول عمر پایین عایق های پایه قیری و ایزوگام و همچنین عدم مقاومت عایقهای سنتی در برابر جریان مداوم آب، تقاضا برای استفاده از عایقهای رطوبتی پلیمری برای عایق کاری استخر روز به روز در حال افزایش است.

تنوع در رنگ، قابلیت تردد بدون انجام کاشی کاری، امکان استفاده از عایق بیرنگ برای عایق کاری کاشی و سرامیک ها ( جسب آب بندی استخر) قیمت مناسب، خاصیت ضد جلبک و آنتی باکتریال بودن از ویژگی های عایق های رطوبتی پلیمری می باشد که به عنوان جدیدترین تکنولوژی برای عایق کاری و رنگ استخر استفاده می شود. این نوع رنگ استخری ضد جلبک منطبق بر آخرین تکنولوژی کشور های روز اروپایی بوده و علاوه بر عایقکاری استخر ها برای عایقکاری مخازن، عایقکاری آبنماها، عایقکاری حوض ها و حوضچه ها، عایقکاری استخر های کشاورزی و …. قابل استفاده می باشد.

عایق های رطوبتی پلیمری استخری

از جمله مزایای استفاده از عایق های رطوبتی پلیمری استخر

۱ عایق های قیری تحمل تغییرات شدید دمایی را ندارند در حالیکه رنگ استخری پلیمری در دماها و فصول مختلف سال مقاوم بوده و خواص الاستیکی آن کاهش نمی‌یابد. در نتیجه ترک نمیخورد و سوراخ و پاره نمیشود و همچنین بر خلاف ایزوگام به دلیل مایع بودن به طور کامل، تمام خلل و فرج را میپوشاند و مانع ایجاد طبله و ترک میشود و به دلیل خاصیت الاستومری نسبت به ایزوگام در برابر ترک خوردن بسیار مقاوم تر است لذا مناسب ترین محصول برای عایقکاری استخر میباشد.
۲ این عایق استخری به دلیل اینکه از جنس پلیمر می باشد عمر مفید آن بیشتر و حداقل ۲۰ سال می باشد.
۳ عایق رطوبتی پلیمری در مقایسه با سایر عایق ها دارای ضخامت و وزن بسیار کمتری می باشد و سبک سازی سازه را به دنبال دارد.
۴ اجرا رنگ عایق استخر پلیمری بسیار ساده تر از ایزوگام بوده و تنها با استقاده از قلم نقاشی یا غلتک میتوان نسبت به اجرا ایزولاسیون استخر اقدام نمود.
۵ قیمت عایق های رطوبتی پلیمری استخر با توجه به مزیت های فراوان آن در مقایسه با سایر عایق ها مثل ایزوگام کاملاً رقابتی بوده و چون عمر مفید آن طولانی میباشد، هزینه عایق کاری استخر در دراز مدت تا حد چشمگیری کاهش مییابد.
۶– رنگ استخر نانو هزینه های مربوط به ترمیم سالیانه که اغلب برای ایزوگام انجام میگیرد را نداشته و به راحتی توسط خریدار قابل ترمیم میباشد.
۷– استفاده از ایزولاسیون استخر مشکل رشد جلبک را تا حدی برطرف نموده و مانع چسبیدن جلبک به دیواره ها میشود .
۸ عایق نانو جایگزین ایده آل ایزوگام و عایق های قیری و سنتی برای آب بندی استخر، حوض و حوضچه ها میباشد که باعث رفع نشتی استخر و رنگ استخر می شود که بدون نیاز به کاشی کاری میتوان روی آن تردد نمود.
۹ عایق های پلیمری دارای رنگ های متنوع بوده و بر روی انواع سطوح سیمانی، بتنی، فلزی و… با اشکال هندسی مختلف قابل اجرا میباشند.

کلام آخر

جهت اطلاع از قیمت عایق های رطوبتی پلیمری  استخر و انجام هر گونه مشاوره در خصوص روش های عایق کاری استخر با کارشناسان شرکت در تماس باشید.

مشاوره رایگان :۰۹۱۲۴۹۳۷۸۹۷ – 09390528061